معرفی کیا کارنیوال ۲۰۲۵

شنبه 21 بهمن 02 ساعت 14:22
معرفی کیا کارنیوال 2025

نسخهٔ فیس‌لیفت کیا کارنیوال با طراحی بیرونی جدید، به‌روزرسانی‌های داخلی و پیشرانهٔ هیبریدی جدید از اواخر امسال راهی بازار خواهد شد.

کیا نسخهٔ فیس‌لیفت مینی‌ون کارنیوال را معرفی کرده که به لطف چهرهٔ جدید بیش از همیشه شبیه یک شاسی‌بلند شده است. البته به‌روزرسانی‌های کارنیوال برای مدل ۲۰۲۵ چیزی بیش از تغییرات ظاهری است. در قسمت جلوی خودرو، جلوپنجرهٔ مستطیلی بزرگ و چراغ‌های عمودی تا حدود شاسی‌بلند تلوراید را به یاد می‌آورند. همچنین فرم عمودی کارنیوال هم ظاهر آن را بیشتر به شاسی‌بلندها شبیه کرده و چراغ‌های عقب جدید هم خصوصاً زمانی که با صفحه محافظ سفارشی زیر سپر همراه شوند بر این حال و هوا افزوده‌اند. تنها زمانی که به پروفیل جانبی خودرو نگاه کنید و درهای کشویی را ببینید متوجه خواهید شد که با یک مینی‌ون دیفرانسیل جلو طرف هستید.

در داخل خودرو سه ردیف صندلی ارائه می‌شود که با خواباندن ردیف دوم و سوم می‌توان از فضای بار ۴۱۰۰ لیتری بهره‌مند شد. علاوه بر این، سرنشینان ردیف دوم هم می‌توانند از صندلی‌های لوکس با قابلیت خواباندن و زیر پایی لذت ببرند. در همین حال، امکان سفارش مجموعهٔ سرگرمی عقب هم وجود دارد که نمایشگرهای ۱۴.۶ اینچی را برای همهٔ سرنشینان ارائه می‌کند. در جلوی کابین کارنیوال مدل ۲۰۲۵ شاهد داشبورد و کنسول مرکزی جدیدی هستیم که هرچند شبیه قبل به نظر می‌رسد اما از تکنولوژی‌های بیشتری برخوردار است. به‌عنوان‌مثال، از تعداد دکمه‌های فیزیکی کاسته شده و دسته‌دندهٔ سنتی هم با یک شیفتر دوار جایگزین شده است.

برای زیر کاپوت کارنیوال ۲۰۲۵، کیا یک پیشرانهٔ هیبریدی جدید را ارائه کرده است. این قوای محرکه از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی ۵۴ کیلووات تشکیل شده است که مجموعاً ۲۴۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۷ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. انتقال این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد اما ازآنجایی‌که قوای محرکهٔ موردبحث از نوع پلاگین‌هیبریدی نیست، از حالت تمام الکتریکی بی‌بهره خواهد بود. برای کسانی که علاقه‌ای به پیشرانهٔ هیبریدی ندارند نیز همان موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی قبلی همچنان ارائه می‌شود که البته خروجی آن با کمی کاهش به ۲۸۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور رسیده است.

فیس‌لیفت کارنیوال در کنار فیس‌لیفت سدان K5 در نمایشگاه خودروی شیکاگو برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد. قیمت این دو ماشین در زمانی نزدیک به آغاز فروش اعلام خواهد شد که انتظار می‌رود اواخر امسال باشد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar