معرفی جگوار F تایپ ZP ادیشن

شنبه 22 مهر 02 ساعت 13:23
معرفی جگوار F تایپ ZP ادیشن

جگوار با معرفی نسخهٔ ویژه‌ای از F تایپ با نام ZP ادیشن، پایان دوران کوپه‌های بنزینی خود را اعلام کرده است. از این نسخه تنها ۱۵۰ دستگاه ساخته می‌شود.

زمانی که جگوار F تایپ در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، شاید هیچ‌کس فکر نمی‌کرد این آخرین کوپهٔ بنزینی جگوار باشد اما متأسفانه پایان یک دورهٔ مهم در تاریخ این برند بریتانیایی فرارسیده است. بدین منظور، جگوار نسخهٔ ویژه‌ای از F تایپ را با نام ZP ادیشن و با یک موتور V8 سوپرشارژ زیر کاپوت به‌عنوان آخرین کوپهٔ بنزینی خود پیش از انقلاب الکتریکی معرفی کرده است. این صرفاً یک پکیج ظاهری برای F تایپ است که توسط بخش سفارشی SV جگوار-لندروور طراحی شده و هم بیرون و هم داخل این نسخهٔ تولید محدود را متمایز کند.

ویژگی‌های بیرونی با دو رنگ منحصربه‌فرد شامل آبی اولتون براق و خاکستری کریستال براق آغاز می‌شود که از E تایپ کلاسیک اولیه الهام گرفته است. کسانی که رنگ آبی را انتخاب کنند، از کابین دورنگ قرمز و مشکی بهره‌مند می‌شوند درحالی‌که جگوار برای رنگ خاکستری کابین آبی و مشکی را در نظر گرفته است. به گفتهٔ سازندهٔ بریتانیایی، این رنگ‌ها قبلاً هیچ‌گاه برای F تایپ ارائه نشده بودند.

در هردو رنگ بیرونی، دایره‌های سفیدرنگی که با دست رنگ‌آمیزی می‌شود روی درها نقش می‌بندد که ادای احترامی به نمونه‌های مسابقه‌ای E تایپ دهه ۶۰ است. قاب دور جلوپنجره هم سفیدرنگ است و رینگ‌ها نمونه‌های ۲۰ اینچی با تریم مشکی هستند. در داخل کابین هم تزئینات مشکی‌رنگ به چشم می‌خورد درحالی‌که جگوار نشان‌های ویژه‌ای را هم در نظر گرفته است که خاص بودن خودرو را نشان می‌دهد. این نشان‌ها در بیرون در پایین گلگیرهای جلو و در داخل روی داشبورد به چشم می‌خورند. علاوه بر این، پلاک ویژه‌ای هم شمارهٔ ساخت خودرو را از ۱ تا ۱۵۰ نشان می‌دهد زیرا از این نسخه فقط ۱۵۰ دستگاه ساخته خواهد شد.

زیر این ویژگی‌های منحصربه‌فرد اما F تایپ ZP ادیشن هیچ تغییر فنی را تجربه نکرده و با همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژی ارائه می‌شود که در F تایپ R دیده بودیم و ۵۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود تا F تایپ ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

جگوار قصد دارد از سال ۲۰۲۵ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود. این شرکت فعلاً قیمت F تایپ ZP ادیشن که در دو نسخهٔ کوپه و کانورتیبل ساخته می‌شود را اعلام نکرده است اما قیمت F تایپ R مدل ۲۰۲۴ از ۱۱۴,۲۷۵ دلار آغاز می‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar