معرفی مینی کانتریمن JCW جدید

جمعه 19 آبان 02 ساعت 11:21
معرفی مینی کانتریمن JCW جدید

نسل جدید مینی کانتریمن JCW به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۳۱۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

مینی نسل جدید کانتریمن جان کوپر وورکز یا همان JCE را معرفی کرده است. هرچند این برند بریتانیایی حدود دو ماه پیش نسل جدید کانتریمن را به‌صورت تمام الکتریکی معرفی کرد اما نسخهٔ JCW همچنان پیشرانهٔ بنزینی دارد. زیر کاپوت این کراس‌اوور اسپرت یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید قرار گرفته است که ۳۱۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که این ارقام در نسل قبلی ۳۰۶ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن متر بودند. نیروی این موتور به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

کانتریمن JCW جدید ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. ترمزهای پرفورمنس بالا با رنگ قرمز این ماشین را مهار می‌کنند درحالی‌که لاستیک‌های ۲۴۵ میلی‌متری پهن‌تر شده و روی رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی قرار می‌گیرند. این کراس‌اوور اسپرت بریتانیایی در بیرون از جلوپنجرهٔ هشت‌ضلعی به رنگ مشکی براق بهره می‌برد که بین چراغ‌های LED چندضلعی قرار گرفته است. برای این مدل نشان جان کوپر وورکز جدیدی در نظر گرفته شده درحالی‌که سقف و ستون‌های C به رنگ قرمز چیلی درآمده‌اند.

در داخل خودرو بیش از همه یک نمایشگر گرد OLED در وسط داشبورد جلب‌توجه می‌کند که زیر آن یک سری دکمهٔ فیزیکی برای کنترل عملکردهای ضروری خودرو تعبیه شده است. طرح دورنگ مشکی و قرمز هم داشبورد، رو دری‌ها و صندلی‌ها را تزئین کرده است. برای کانتریمن جدید از طریق سفارش پکیج کمک‌راننده، قابلیت خودران سطح دو هم ارائه می‌شود. در این ماشین به لطف ۱۲ سنسور اولتراسونیک و چهار دوربین فراگیر، راننده می‌تواند در مسیرهای خاصی تا حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت دست‌هایش را از روی غربیلک فرمان بردارد. البته این سیستم از راننده می‌خواهد به ترافیک توجه کند و برای کنترل مجدد خودرو آماده باشد.

مینی حالت‌های جدیدی را تحت عنوان Experience Modes برای این ماشین تدارک دیده است که از طریق نمایشگر لمسی قابل انتخاب است. از این طریق، راننده می‌تواند ویژگی‌هایی مثل صدای موتور را تنظیم کند درحالی‌که پروژکتور مینی پشت نمایشگر مرکزی هم می‌تواند رنگ‌ها و الگوهای نوری مختلفی را روی داشبورد بیندازد. قیمت نسل جدید مینی کانتریمن JCW در ایالات‌متحده از ۴۷,۸۹۵ دلار آغاز می‌شود و اولین نمونه‌های آن در اوایل سال آینده به دست خریداران خواهد رسید. تولید JCW در ماه مارس برای بازار آمریکا آغاز می‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar