معرفی نسل جدید بایک BJ40

پنج شنبه 2 شهریور 02 ساعت 14:47
معرفی نسل جدید بایک BJ40

نسل جدید شاسی‌بلند آفرودی بایک BJ40 با طراحی بسیار مدرن‌تر، کابین پیشرفته و پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو برای رقابت با تانک ۳۰۰ معرفی شده است.

بایک BJ40 که اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، کپی ناقصی از جیپ رانگلر بود. این خودرو در نسخه‌های دو و چهاردر به بازار عرضه شد و حتی سال گذشته دیار خودرو در نمایشگاه خودروی اصفهان آن را برای عرضه در بازار کشورمان معرفی کرد. حال بایک از نسل دوم این شاسی‌بلند آفرودی رونمایی کرده است. این یک شاسی‌بلند جمع‌وجور است که رقیب مستقیم تانک ۳۰۰ خواهد بود.

درحالی‌که نسل قبلی BJ40 شبیه جیپ رانگلر با چهرهٔ رنجروور به نظر می‌رسید، نسل جدید از زبان طراحی مدرن‌تری استفاده می‌کند که از مدل بزرگ‌تر و سه ردیفهٔ BJ60 الهام گرفته است. البته در ظاهر این خودرو هنوز هم الهاماتی از شاسی‌بلندهای آفرودی دیگر خودروسازان دیده می‌شود ولی این گرته‌برداری‌ها بسیار محتاطانه‌تر صورت گرفته است. همچنین برخلاف نسل قبلی که در نسخه‌های دودر، چهاردر و پیکاپ به بازار عرضه می‌شد، BJ40 جدید فقط به‌صورت چهاردر تولید می‌شود.

در جلوی خودرو، چراغ‌های LED مربعی، جلوپنجرهٔ سه‌قسمتی چراغ‌دار و سپر آفرودی جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که روکش‌های پلاستیکی فراوان، لاستیک‌های آل‌ترین و فاصلهٔ زیاد از زمین نشان می‌دهد که این صرفاً یک شاسی‌بلند جاده‌ای با ظاهر جعبه‌ای شکل نیست. همین موضوع در مورد چرخ زاپاس روی در صندوق هم صدق می‌کند که یادآور آفرودرهای سنتی است.

BJ40 جدید در داخل از لحاظ طراحی و تکنولوژی یک گام بزرگ به سمت جلو برداشته است. داشبورد خودرو ترکیبی از یک صفحه آمپر دیجیتالی به همراه پانل بزرگی است که نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی مرکزی و نمایشگر دیگری برای سرنشین جلو را در خود جای داده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این شاسی‌بلند آفرودی چینی هم می‌توان به ساعت آنالوگ بین دریچه‌های تهویه، تریم آلومینیومی دور داشبورد و تونل مرکزی عریض با انتخاب‌گر دوار سامانهٔ چهارچرخ محرک اشاره کرد.

بایک هنوز مشخصات فنی BJ40 جدید را اعلام نکرده اما به لطف وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین میدانیم که این خودرو با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی به بازار عرضه خواهد شد که ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این یعنی نسل جدید شاسی‌بلند بایک به میزان قابل‌توجهی از نسل قبلی قوی‌تر است و حداقل روی کاغذ از رقیب اصلی خود، تانک ۳۰۰ هم پیشی می‌گیرد. نیروی موتور از طرق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

BJ40 جدید ۴,۷۹۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۴۰ میلی‌متر عرض و ۱,۸۹۵ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۷۶۰ میلی‌متر است. این یعنی آفرودر چینی‌ها ۱۶۰ میلی‌متر کشیده‌تر از نسخهٔ چهاردر نسل قبلی است و اندازه‌ای تقریباً مشابه جیپ رانگلر دارد. پیش‌فروش نسل جدید BJ40 چند روز دیگر آغاز می‌شود و اولین نمایش عمومی آن در نمایشگاه چنگدو خواهد بود. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده اما به گفتهٔ رسانه‌های چینی، انتظار می‌رود بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار یوآن معادل ۲۸ تا ۴۱ هزار دلار باشد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar