معرفی نسل جدید تویوتا C-HR 2024

بروزرسانی در: سه شنبه 6 تیر 02 ساعت 09:46
معرفی نسل جدید تویوتا C-HR 2024

تویوتا از نسل جدید C-HR مدل ۲۰۲۴ رونمایی کرد. یکی از مهم‌ترین تغییرات این خودرو به قوای محرکه پلاگین هیبریدی جدید با ۲۲۳ اسب بخار مربوط می‌شود.

در دسامبر ۲۰۲۲ بود که ژاپنی‌ها با معرفی کانسپت پرولوگ پیش‌نمایشی از نسل دوم C-HR داشتند و حالا نوبت به ملاقات با نسخه تولیدی رسیده است. این خودرو از طراحی متفاوتی نسبت به قبل سود برده و البته همچنان استایل نسبتاً عجیب مدل قبلی را به نمایش می‌گذارد، استایلی که نشان داد بین خریداران این کلاس رقابتی محبوب بوده است. دومین نسل C-HR در اروپا توسعه یافته و در همین قاره نیز تولید خواهد شد.

یکی از ویژگی‌های خاص خودروی موردبحث پروفایل جانبی “سوپر کوپه” به همراه رینگ‌های ۲۰ اینچی و بدنه‌ای دو رنگ است. تویوتا برای ارائه حداکثر شعاع حرکتی اقدام به کاهش میزان خطوط تیز بدنه کرده و یکپارچگی بهتری را بین دوربین‌ها، حسگرها و شوینده‌های چراغ جلو به وجود آورده است تا حاصل نهایی ارائه ظاهری یک دست‌تر و نرم‌تر باشد. از نظر ابعاد باید گفت نسل جدید تویوتا C-HR مدل ۲۰۲۴ طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۳۶۰/۱۸۳۰/۱۵۵۸ میلی‌متری خواهد داشت. البته ارتفاع برخی مدل‌ها به ۱۵۶۴ میلی‌متر نیز می‌رسد. فاصله بین محوری خودرو نیز ۲۶۴۰ میلی‌متر خواهد بود.

با ورود به کابین متوجه پشت آمپرهای کاملاً دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی لمسی با همان ابعاد خواهید شد. نسخه‌های فول این خودرو دارای هدآپ دیسپلی، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، سقف پانورامیک و سیستم صوتی JBL هستند. تویوتا برخلاف دیگر برندها هنوز آماده وداع با دکمه‌های فیزیکی برای عملکردهای اصلی محصولاتش نیست هرچند نمایشگرهای محصولات جدید این برند ابعاد بزرگ‌تری پیدا کرده‌اند. عناصر قرمز رنگ و نشان GR نیز به نسخه جدید و سفارشی GR اسپرت پریمیر تعلق دارند. این مدل از ویژگی‌های اسپرت در بدنه و کابین سود می‌برد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت نسل جدید تویوتا C-HR مدل ۲۰۲۴ فقط با قوای محرکه هیبریدی در اروپا عرضه خواهد شد. دو پیشرانه هیبریدی ۱.۸ و ۲ لیتری پلاگین هیبریدی در دسترس خریداران خواهند بود و البته نمونه ۲ لیتری را می‌توان به سیستم چهار چرخ محرک نیز سفارش داد. از نظر قدرت باید گفت مدل پایه قدرت ترکیبی ۱۴۰ اسب بخار دارد درحالی‌که قدرت مدل ۲ لیتری به ۱۹۸ اسب بخار می‌رسد و نسخه پلاگین هیبریدی نیز قدرت ۲۲۳ اسب بخار خواهد داشت.

مدل مجهز به پیشرانه ۱.۸ لیتری در عرض ۹.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۱۷۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. نسخه دیفرانسیل جلو ۲ لیتری این کار را در ۸.۱ ثانیه انجام می‌دهد و اگر سیستم چهار چرخ محرک نیز وجود داشته باشد زمان به ۷.۹ ثانیه کاهش خواهد یافت. هر دو مدل ۲ لیتری هیبریدی سقف سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعتی دارند؛ اما نسخه پلاگین هیبریدی صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۴ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعتی دارد. این مدل می‌تواند ۶۶ کیلومتر را فقط با استفاده از نیروی پیشرانه برقی بپیماید. تویوتا قبلاً پیش‌فروش آنلاین C-HR جدید را در اروپا شروع کرده و علاوه بر مدل GR اسپرت پریمیر ادیشن یاد شده یک مدل دیگر با نام های پریمیر ادیشن نیز وجود خواهد داشت که از تجهیزات نسخه‌های فول سود می‌برد. اگرچه نسل اول C-HR در بازار آمریکا نیز عرضه می‌شود اما نسل دوم آن راهی به این کشور نخواهد یافت.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar