تولید نسل جدید جیلی امگرند ۷ ۲۰۲۳ در بلاروس

چهارشنبه 9 آذر 01 ساعت 09:10
تولید نسل جدید جیلی امگرند 7 2023 در بلاروس

جیلی امگرند ۷ یکی از معدود خودروهای چینی باکیفیت بود که در تعدادی محدود وارد بازار ایران شد. در حالی که مدت‌ها از عرضه جیلی امگرند ۷ و دیگر خودروهای این برند به بازار ایران می‌گذرد، نسل‌های جدید این خودرو به بازار عرضه شده‌اند و تولید آن‌ها در دیگر کشورها نیز آغاز شده است. کارخانه خودروسازی بلژی در بلاروس، به زودی تولید جیلی امگرند ۷ را آغاز خواهد کرد.

شرکت خودروسازی بلژی پنج سال پیش بر اثر سرمایه گذاری مشترک بین جیلی، بل آز و Soyuzavtotekhnologii شکل گرفت. این شرکت نخست تولید را در حالت SKD ‌آغاز کرد و سپس به مونتاژ CKD روی آورد. مدل‌های جیلی اطلس، جیلی کول ری و جیلی Tugella تاکنون در این کارخانه به تولید رسیده‌اند و اکنون جیلی امگرند ۷ نیز به جمع آن‌ها می‌پیوندد.

نسل جدید جیلی امگرند ۷ به یک خودرو اقتصادی تبدیل شده است. این خودرو با طول ۴۶۳۸ میلی‌متر، یک سدان کوچک محسوب می‌شود و از نظر تجهیزات نیز در رده خودروهای اقتصادی قرار می‌گیرد. سیستم تعلیق این خودرو نیز در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع نیمه مستقل است؛ یعنی شبیه به همان سیستمی که روی پژو ۲۰۶ اس دی نصب شده است.

زیر کاپوت جیلی امگرند ۷ نیز موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۴ اسب بخار قدرت قرار دارد و گیربکس پنج سرعته اتوماتیک نیز وظیفه ارسال قدرت به چرخ‌های جلو را برعهده دارد. نسخه‌های مختلف جیلی امگرند ۷ بین ۹۶۰۰ الی ۱۲۴۰۰ دلار قیمت دارند، یعنی بین ۳۳۳ الی ۴۳۰ میلیون تومان. متصدیان کارخانه بلژی امیدوارند بخشی از تولید جیلی امگرند ۷ در این کارخانه که حدود ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ دستگاه در سال است، برای تامین نیاز روسیه تخصیص یابد.

خودروبانک

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "تولید نسل جدید جیلی امگرند ۷ ۲۰۲۳ در بلاروس"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مطورى
مهمان

باز هم سلام مطلبى بود که قبلاً عرض نکرده بودم آیا وزیر میداند با این خبر شماره گذارى خودروهاى مناطق آزاد مسبب گران شدن همین خودروها در منطقه شد و ما که توان خرید فقط پلاک منطقه آزاد بودیم دیگر حتى جرأت نگاه کردن به آنها را نداریم . وجداناً این هم بهش میگن تدبیر . ممنون

مطورى
مهمان

سلام : این سیاست هیچ نفعى براى ملت نداره فقط پر کردن خزانه بابت عوارض و هزینه شماره گذارى . وزیر صمت اگر بویى از اقتصاد داشت حداقل طرح ورود خودرو براى مردم متوسط جامعه را میداد که خودشان وارد میکردند نه اینکه بنام ملت کم درآمد خودرو وارد کنند و در بورس عرضه کنند تا بدست نااهلش برسد ، واقعاً متأسفم