معرفی نسل جدید جی‌ ام‌ سی آکادیا

شنبه 25 شهریور 02 ساعت 09:43
معرفی نسل جدید جی‌ ام‌ سی آکادیا

نسل جدید جی‌ام‌سی آکادیا تغییرات بزرگی را تجربه کرده و با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید عرضه می‌شود که ۳۲۸ اسب بخار قدرت دارد.

جی‌ام‌سی در نمایشگاه دیترویت نسل جدید آکادیا را معرفی کرده است. این خودرو نسبت به قبل بطور کامل بازطراحی شده و طول آن با ۲۶۹ میلی‌متر افزایش به ۵,۱۷۹ میلی‌متر رسیده است. هرچند شاسی‌بلند جی‌ام‌سی حالا دوباره از لحاظ اندازه به شورلت تراورس نزدیک شده اما این دو خودرو کاملاً متفاوت به نظر می‌رسند و آکادیا به‌راحتی به‌عنوان یک جی‌ام‌سی قابل‌تشخیص خواهد بود.

جلوپنجرهٔ بزرگ برجسته که توسط چراغ‌های C شکل احاطه شده در جلوی خودرو نمایی مشابه یوکان و سی‌یرا ایجاد کرده‌ است. در قسمت جانبی شاهد بدنه‌ای ساده با خطوط نرم و سیال هستیم که به ستون D پهن ختم می‌شود. طراحان برای قسمت عقب خودرو هم چراغ‌های باریک افقی را در نظر گرفته‌اند که با تریم مشکی به هم متصل شده‌اند. کمی پایین‌تر هم چهار سر اگزوز جلب‌توجه می‌کند که از کوروت الهام گرفته‌اند.

درحالی‌که نمای بیرونی آکادیا طراحی نسبتاً محافظه‌کارانه‌ای دارد، در داخل شاهد زبان طراحی کاملاً جدیدی هستیم. صفحه آمپر دیجیتالی ۱۱ اینچی و نمایشگر لمسی عمودی ۱۵ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی حال و هوای لوکسی به کابین خودرو بخشیده‌اند. زیر این نمایشگر کنترل‌های سیستم تهویه جای گرفته و شیفتر دنده هم به روی ستون فرمان منتقل شده است. در اینجا همچنین کیفیت متریال بهتر شده و صندلی‌های ردیف اول و دوم کاملاً جادار هستند اما فضای پای صندلی‌های ردیف سوم برای بزرگ‌سالان کم خواهد بود.

جی‌ام‌سی برای کسانی که به دنبال کراس‌اووری برای خروج از آسفالت هستند نسخهٔ AT4 را ارائه کرده و آن را توانمندترین آکادیای تاریخ می‌داند. این نسخه از تعلیق متمرکز بر آفرود با ۲۵ میلی‌متر ارتفاع بیشتر از زمین، فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخ‌ها، رینگ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های آل‌ترین، حالت رانندگی ترین، سامانهٔ چهارچرخ محرک منحصربه‌فرد اختصاصی دوکلاچه با کشش و کنترل بهتر در مسیرهای سخت، صفحه محافظ جلو با قلاب‌های بکسل قرمز، جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد و تریم مشکی براق بهره می‌برد.

علاوه بر این، طبق معمول محصولات جی‌ام‌سی، برای نسل جدید آکادیا نسخهٔ لوکس دنالی هم ارائه می‌شود که در بیرون با جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد کرومی، تریم مشکی براق در پایین بدنه و رینگ‌های بزرگ‌تر ۲۰ یا ۲۲ اینچی از دیگر نسخه‌ها متمایز می‌شود. آکادیا دنالی همچنین در داخل هم با صندلی‌های چرمی دورنگ با گرم‌کن و تهویه، تریم چوبی، تزئینات فلزی، سیستم صوتی پریمیوم Bose، صندلی‌های ردیف دوم و سوم تاشو برقی و سیستم فعال مقابله با سروصدا، یکی از زیباترین و لوکس‌ترین کابین‌ها را در این کلاس ارائه خواهد کرد.

آکادیا ۲۰۲۴ به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ کاملاً جدید مجهز شده که بر اساس موتور ۲.۷ لیتری پیکاپ کانیون ساخته شده است. این موتور ۳۲۸ اسب بخار قدرت و ۴۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود. نسل جدید آکادیا می‌تواند حداکثر تا ۲۲۷۰ کیلوگرم را یدک بکشد.

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که به آکادیا اضافه شده، سیستم نیمه خودران سوپر کروز است. این سیستم که امکان رانندگی هندزفری را در بیش از ۶۴۰ هزار کیلومتر از جاده‌های آمریکای شمالی فراهم می‌کند، در تیپ‌های AT4، پریمیوم و دنالی ارائه خواهد شد. هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری عابر پیاده، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، نوربالای خودکار و دستیار فرمان برای نقاط کور هم ازجمله سیستم‌های ایمنی هستند که به‌صورت استاندارد در این کراس‌اوور آمریکایی وجود خواهد داشت. نسل جدید جی‌ام‌سی آکادیا در میشیگان ساخته می‌شود و انتظار می‌رود اوایل سال آینده راهی نمایندگی‌های فروش شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar