معرفی نسل جدید مرسدس GLC63 کوپه

جمعه 7 مهر 02 ساعت 12:11
معرفی نسل جدید مرسدس GLC63 کوپه

نسل جدید مرسدس GLC43 کوپه و GLC63 کوپه بجای موتورهای توئین توربوی V6 و V8 قبلی، از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کنند.

پس از معرفی نسل جدید مرسدس GLC43 و GLC63، حالا نوبت به نسخهٔ کوپهٔ آن‌ها رسیده است. مثل نسخه‌های معمولی، این مدل‌های AMG هم پیشرانه‌های شش و هشت سیلندر قبلی را با چهار سیلندر جایگزین کرده‌اند. زیر کاپوت هردوی این مدل‌های جدید AMG پیشرانهٔ ۲ لیتری جدید M139I توربو قرار گرفته است که شخیصت و صدا را قربانی مصرف سوخت و آلایندگی کمتر می‌کند.

 

مرسدس GLC43 AMG کوپه

در این نسخه، موتور ۲ لیتری مذکور با سیستم هیبریدی خفیف با استارت ژنراتور یکپارچه کار می‌کند تا مجموعاً ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. به گفتهٔ مرسدس، این شاسی‌بلند کوپه ظرف ۴.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. جالب اینکه GLC43 جدید با وجود قدرت بیشتر، شتابی مشابه نسل قبلی با موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو و ۳۸۵ اسب بخار قدرت دارد.

 

مرسدس GLC63 S E Performance کوپه

کسانی که خواهان قدرت و پرفورمنس بیشتری هستند باید سراغ مدل GLC63 S بروند. این مدل از نسخهٔ قوی‌تر همان موتور ۲ لیتری توربو با ۴۷۶ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب بخاری و یک پکیج باطری پرفورمنس بالا استفاده می‌کند. مجموع خروجی این سیستم ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور است. به لطف این نیرو، GLC63 S ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

نسخهٔ کوپهٔ مدل‌های AMG مرسدس GLC جدید از لحاظ شاسی و کابین تفاوت خاصی با نسخه‌های معمولی ندارند. این یعنی در اینجا هم شاهد همان قطعات شاسی و تعلیقی هستیم که در GLC43 و GLC63 استاندارد دیده بودیم. بااین‌حال، در داخل سرنشینان عقب به دلیل شیب سقف، متوجه تفاوت خواهند شد. مرسدس فعلاً حرفی در مورد قیمت و زمان عرضهٔ این شاسی‌بلندهای کوپهٔ اسپرت نزده است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar