رونمایی پینین فارینا B95 بارچتا

شنبه 28 مرداد 02 ساعت 15:57
رونمایی پینین فارینا B95 بارچتا

کمپانی پینین فارینا از اولین سوپر خودرو تمام الکتریکی بارکتا یا بارچتا جهان رونمایی کرد. بارچتا کلمه ای ایتالیایی به معنی قایق کوچک است که در صنعت خودرو به اسپرت های دونفره بدون سقف نیز گفته می شود.

بی۹۵ هایپر بارکتا نامی است که پینینفارینا برای محصول خود انتخاب کرده است. البته از نام اسپیدستر نیز برای این کلاس از خودرو استفاده می شود.

پینینفارینا تولید بی۹۵ را محدود به ۱۰ دستگاه کرده که در مقایسه با باتیستا دیگر خودرو جدید این کمپانی که ۱۵۰ دستگاه است یک تولید محدود کامل، محسوب می شود.

پینینفارینا برچسب قیمت ۴.۸ میلیون دلاری را برای بی۹۵ هایپر بارکتا در نظر گرفته است.

اما کد بی۹۵ چه جزئیاتی را در خود مستتر دارد؟ حرف B به کلمه بارکتا اشاره دارد و عدد ۵ به نود و پنجمین سالگرد تاسیس پینینفارینا که سال ۲۰۲۵ خواهد بود، اشاره می کند. البته سال ۲۰۲۵ نیز به این دلیل انتخاب شده که زمان تحویل خودروهای بی۹۵ به مشتریان است.

در متن به دیگر محصول فارینا یعنی باتیستا اشاره کردیم که لازم است بگوئیم؛ بی۹۵ در واقع نسخه کوچ بیلد همان باتیستا است یا به عبارت دیگر نسخه ای که میزبان شخصی سازی هایی در بدنه خود است.

بنابراین در بخش پیشرانه بی۹۵ نیز از ۴ موتور الکتریکی استفاده شده که انرژی مورد نیاز خود را از بسته باتری ۱۲۰ کیلووات ساعت لیتیم-یون تامین می کنند. مجموع خروجی ۱۸۷۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۶۰ نیوتن متر است.

پینینفارینا بی۹۵ طی ۲ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت برابر با ۲۹۹  کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

باتری با مایع خنک می شود و از فناوری شارژ سریع ۲۷۰ کیلوواتی پشتیبانی می کند. بدین ترتیب طی ۲۵ دقیقه ظرفیت آن از ۲۰ به ۸۰ درصد می رسد.

پینینفارینا بی۹۵ بارکتا دارای ۵ حالت رانندگی پیش فرض و فناوری پیشرفته تورک وکتورینگ است.

در طراحی بدنه پینینفارینا بارکتا توجه ویژه ای به خودرو مفهومی پینینفارینا پورا ویژن وجود داشته است تا ضمن برجسته سازی روح کلاسیک در طراحی، نمایشی از المان های آینده نگر نیز اجرا شود.

رینگ های آلومینیومی جلو ۲۰ و عقب ۲۱ اینچی هستند.

در طراحی داخل کابین نیز روح خودروهای اسپرت کلاسیک قابل حس است. از صندلی ها گرفته تا قطعات آلومینیومی انودایز به نوعی طراحی وینتیج همراه خود دارند.

پینینفارینا  همراه با بی۹۵ بارکتا اقدام به معرفی ائرو اسکرینز کرده که با توجه به جنگنده های کلاسیک طراحی شده و از پلی کربنات کاملا شفاف شکل گرفته است. این اسکرین ها با قطعات آلومینیومی محکم سازی شده و به راحتی قابلیت بالا و پایین رفتن دارند.

عصر ایران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar