معرفی پیکاپ الکتریکی جیلی رادار RD6

چهارشنبه 25 آبان 01 ساعت 13:55
معرفی پیکاپ الکتریکی جیلی رادار RD6

پس از پیش‌نمایشی در جولای سال جاری، پیکاپ الکتریکی رادار RD6 از گروه جیلی رسماً با قیمت پایهٔ ۱۷۸,۸۰۰ یوآن معادل تنها ۲۴,۶۰۰ دلار در چین عرضه شده است.

قیمت گران‌ترین نسخهٔ این پیکاپ هم به ۲۶۸,۸۰۰ یوآن معادل ۳۸,۱۶۰ دلار می‌رسد. RD6 اولین محصول برند جدید رادار محسوب می‌شود و تولید آن چند روز پیش در استان شاندونگ چین آغاز شده است.

RD6 که روی پلت‌فرم الکتریکی اختصاصی جیلی بنام SEA ساخته شده است، با ۵,۲۶۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۰۰ میلی‌متر عرض، ۱,۸۳۰ میلی‌متر ارتفاع و فاصلهٔ محوری ۳,۱۲۰ میلی‌متر، اندازه‌ای مشابه پیکاپ‌های میان سایز در بازار ایالات‌متحده دارد. RD6 در ظاهر تا حدودی شبیه به کراس‌اوور جیلی هایوئه به نظر می‌رسد درحالی‌که در داخل دو خودرو تقریباً یکسان هستند. این نشان می‌دهد که جیلی از قطعات مشترک استفاده کرده تا بتواند پیکاپ الکتریکی خود را زودتر به بازار عرضه کند.

دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، هدآپ دیسپلی ۹ اینچی تمام‌رنگی، نورپردازی ۷۲ رنگ، سیستم تعامل صوتی با هوش مصنوعی و سانروف پانورامای ۵۵ اینچی ازجمله ویژگی‌های داخلی این پیکاپ الکتریکی چینی هستند. این خودرو همچنین از سیستم خودران سطح دو هم بهره می‌برد. زیر صندلی‌های عقب RD6 محفظه‌ای با ظرفیت ۴۸ لیتر برای قرار دادن اشیاء مختلف تعبیه شده و در جلو هم صندوق بار کوچک ۷۰ لیتری وجود دارد.

اتاق بار این پیکاپ گنجایش ۱۲۰۰ لیتری دارد و ظرفیت بار آن ۴۵۰ کیلوگرم خواهد بود. هرچند ظرفیت یدک کشی رادار RD6 اعلام نشده اما جیلی می‌گوید پلت‌فرم SEA قابلیت بکسل تا ۳ تن را دارد. در اتاق بار این پیکاپ همچنین خروجی برق ۶ کیلوواتی تعبیه شده که امکان شارژ موبایل، تأمین برق ابزارآلات و حتی شارژ خودروهای الکتریکی دیگر را فراهم می‌کند. به گفتهٔ سازندهٔ چینی، رانندگی رادار RD6 به لطف سیستم تعلیق مستقل در هر چهارچرخ مشابه خودروهای سواری خواهد بود.

برای RD6 سه پکیج باطری قابل انتخاب خواهد بود که کوچک‌ترین آن‌ها ۶۰ کیلووات ساعتی است و برد ۴۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کند. باطری‌های دوم ۸۶ کیلووات ساعتی با برد ۵۵۰ کیلومتری هستند و بزرگ‌ترین باطری‌ها هم ۱۰۰ کیلووات ساعت ظرفیت دارد که با هر بار شارژ امکان پیمودن ۶۳۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. همهٔ باطری‌ها از قابلیت شارژ سریع با حداکثر توان ۱۲۰ کیلوواتی هم برخوردار هستند.

بزرگ‌ترین مشکل رادار RD6 اما تولید فقط با یک موتور است که روی محور عقب نصب می‌شود. این موتور ۲۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و پیکاپ الکتریکی جیلی را ظرف ۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. هرچند این شتاب برای یک پیکاپ کاملاً کافی خواهد بود اما عدم ارائهٔ نسخهٔ چهارچرخ محرک ممکن است برخی خریداران را ناامید کند. البته به گفتهٔ جیلی، برند رادار برای خریداران جوانی در نظر گرفته شده که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و گاهی اوقات در تعطیلات آخر هفته به ساحل یا کوهستان می‌روند. این یعنی RD6 صرفاً به‌عنوان یک پیکاپ سبک انجام‌وظیفه می‌کند و برای کارهای سنگین نیست.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar