مشخصات پیکاپ جک T8 منتشر شد

یکشنبه 9 آذر 99 ساعت 14:02
مشخصات پیکاپ جک T8 منتشر شد

سال های طولانی بود که بازار وانت در ایران منحصر به خودروهایی مانند نیسان زامیاد، وانت مزدا، وانت پیکان و پراید بود و در رده وانت هایی که هم قابلیت کار را در خود داشته باشد و هم گزینه مناسبی برای رانندگی شهری و برون شهری باشد، این بازار انحصاری در دست تویوتا و وانت هایلوکس بود.

یکی از اولین شرکت هایی که با معرفی یک محصول جدید به بازار ایران، نامی برای خود دست و پا کرد شرکت آمیکو بود که با عرضه پیکاپ آسنا توانست سهم مناسبی از بازار را به خود اختصاص دهد.

آخرین شرکتی که تصمیم دارد تا وارد این سگمنت شود نیز کرمان موتور است که متولی تولید محصولات جک در ایران شناخته می شود. کرمان موتور از اواسط سال اخیر برنامه هایی برای تولید پیکاپ سایز بزرگ جک تی ۸ در این شرکت داشته است که به صورت جسته و گریخته مطالب و تصاویری را از این محصول جدید منتشر کرده ایم.

جک یکی از برندهای چینی بازار خودرو کشور است که در ۱۱ سالی که از عمر آن در بازار ایران می گذرد توانسته است تا با کیفیت خود به سهم مناسبی از بازار دست پیدا کند.

جک در بازار ایران، کار خود را با سگمنت سدان آغاز کرد و پس از آن با معرفی اس یو وی جک اس۵ و کراس اوور جک اس۳ توانست سبد محصولات خود را متنوع تر کند و در ماه های آینده، سبد محصولات جک در ایران با معرفی پیکاپ اسپرت و مدرن تی ۸ کامل تر هم خواهد شد.

امروز در بازار ایران، برند جک توانسه است به واسطه سبد متنوع محصولات این شرکت، طیف متنوعی از کاربران را به سوی خود جذب کند و این همان استراتژی است که خودروسازان چینی در سال های گذشته در پیش گرفته و پیشرفت زیادی هم کرده اند.

استراتژی شرکت های خودروساز چینی بر اساس یک محصول برای هر سلیقه به سرعت توانست تا پای آنان را به فراسوی مرزهای چین از آمریکای جنوبی تا غرب آسیا باز کند.

ایران همواره یکی از بازارهای مهم برای خودروسازان چینی محسوب می شود که از اهمیت زیادی برخوردار است و جک هم از این قاعده مستثنی نیست.

معرفی پیکاپ سایز بزرگ جدید جک در ایران و در حالی که صنعت خودرو با تحریم رو به رو است خود گویای اهمیت بازار ایران برای جک است.

طراحی ظاهری پیکاپ تی۸

پیکاپ جک تی۸ در دسته پیکاپ های متوسط قرار دارد که در مدل دو کابین وارد بازار ایران می شود و رقبایی مانند آمیکو آسنا و پیکاپ فوتون تونلند را در برابر خود می بیند.

در طراحی جلوی پیکاپ جک تی ۸ با جلوپنجره آلومینیومی بزرگ و لوگوی ۳ تکه جک مواجه می شویم که شباهت هایی با پیکاپ جی ام سی را تداعی می کند و دو پروژکتور بزرگ در پایین ترین قسمت سپر جلو جانمایی شده است.

در بالای سپرها یک نوار سیاه رنگ پلاستیکی تعبیه شده است که در قسمت جلو تا پایین سپر ادامه دارد و به نظر می رسد که نشان دهنده زاویه حمله این پیکاپ در مسیرهای آفرودی و صعب العبور باشد.

در قسمت عقب با طراحی ساده تری مواجه هستیم. چراغ های مستطیل شکل عمودی، باربند اسپرت مشکی از جنس پلاستیک سخت و کف پوش پلاستیکی بخش بار و روی سپر عقب، جزئیات پیکاپ تی ۸ در بخش پشتی خودرو را نشان می دهد.

طراحی داخلی پیکاپ جک تی ۸

در داخل کابین با یک طراحی نسبتا ساده و مشابه به هایلوکس رو به رو می شویم که به طور ترکیبی از چرم و پلاستیک ساخته شده است.

در قسمت میانی داشبورد یک مانیتور لمسی بزرگ قرار دارد که زیر آن کنترلرهای دایره ای خودرو قرار گرفته است و در میان دو کنترلر دایره ای، سایر دکمه های کنترل آپشن های خودرو قرار دارد.

فضای بین دو سرنشین جلو به وسیله یک زیردستی بزرگ و چرمی جدا می شود که جنسی شبیه به روکش های صندلی خودرو دارد.

مشخصات فنی پیکاپ تی۸

پیکاپ جک تی ۸ با موتور ۱۹۹۷ سی سی با توان ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر که از دورهای پایین در دسترس است راهی بازار می شود که این قدرت از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی به چهار چرخ خودرو منتقل خواهد شد.

جک تی۸ با فرمان هیدرولیک و ترمزهای ۴ چرخ دیسکی با رینگ های ۱۸ اینچی تراش خورده به بازار می آید در حالی که سیستم تعلیق جلوی خودرو، مستقل از نوع جناقی دوبل با فنر مارپیچ و سیستم تعلیق عقب هم غیر مستقل و از نوع فنر تخت خواهد بود. نسبت محور عقب این پیکاپ جک، ۴.۱ است.

تجهیزات ایمنی جک تی ۸

پیکاپ جک تی۸ در بخش تجهیزات ایمنی خودرو با دست پر وارد بازار می شود که می تواند در رقابت با رقبا حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

پیکاپ جک تی۸ مجهز به سیستم ترمز ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کمکی ترمز اضطراری، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل دینامیکی خودرو، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل فشار باد تایرها، سنسور عقب و دوربین دنده عقب است.

امکانات رفاهی پیکاپ تی ۸ هم در سطح مناسبی قرار دارد و ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، چراغ زنون، آینه های برقی با گرمکن، فرمان چرمی، کلید های کنترلی روی فرمان و بلوتوث تنها بخشی از این امکانات است.

در نهایت آنچه قطعی به نظر می رسد این است که باید در آینده ای نزدیک منتظر پیکاپ جک تی ۸ در بازار باشیم.

حجم موتور (سی سی) ۱۹۹۷
استاندارد آلایندگی Euro V (یورو ۵)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۷۴ اسب بخار در دور موتور ۵۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۲۹۰ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۱۸۰۰ الی ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ سرعته دستی
سیستم فرمان هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی
سیستم تعلیق جلو:مستقل از نوع جناقی دوبل با فنر مارپیچ عقب:غیر مستقل از نوع فنر تخت
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۷۶
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۵۰
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۸ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی متر) ۵۳۲۵
عرض خودرو (میلی متر) ۱۸۸۰
ارتفاع خودرو (میلی متر) ۱۸۳۰
فاصله دو محور (میلی متر) ۳۰۹۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۹۶۵
وزن بار مجاز (کیلوگرم) ۸۴۰
نوع اتاق دو کابین

صندلی کمک راننده با تنظیم دستی در ۴ جهت

شیشه بالابر برقی Power Window

گرمکن شیشه عقب

تهویه مطبوع دستی

محافظ قسمت بار

رکاب جانبی

چراغ روشنایی در روز

تریم داخلی مشکی

سیستم پخش MP5 با ورودی USB

دارای ۶ بلندگو

Bluetooth

عایق درب موتور

جک بادی نگهدارنده درب موتور

کروز کنترل

سیستم ورود بدون کلید

استارت دکمه ای

اتولایت

تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو

چراغ های جلو زنون

چراغ های عقب LED

مه شکن جلو و عقب

آینه های جانبی با تنظیم برقی و دارای گرمکن

فرمان هیدرولیکی با پوشش چرمی)

قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در دو جهت

کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان

تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر

کامپیوتر سفری

صندلی چرمی

صندلی راننده با تنظیم دستی در ۶ جهت

سیستم ترمر ضد قفل ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کمکی ترمز اظطراری BOS

سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC

سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA

سیستم کنترل کشش TCS

سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDC

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC

سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

قفل مرکزی و قفل خودکار

سیستم ضد سرقت

قفل ایمنی کودک

سنسور پارک عقب

دوربین دنده عقب

عرضه جک T8 طی روزهای آینده + حدود قیمت

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "مشخصات پیکاپ جک T8 منتشر شد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حسن
مهمان

قیمت چیه