پیکاپ تویوتا تاکوما فیس لیفت در راه است

بروزرسانی در: یکشنبه 28 اسفند 01 ساعت 15:13
پیکاپ تویوتا تاکوما فیس لیفت در راه است

تویوتا تاکوما پیکاپ سایز متوسط تویوتا به زودی وارد نسل چهارم خود شده و قرار است مدل ۲۰۲۴ آن با تغییرات مثبت و بزرگی به بازار عرضه شود همچنین قرار است تا نسخه‌های متعدد هیبریدی و برقی نیز به لیست مدل‌های این پیکاپ پرطرفدار اضافه شود.

پیکاپ تویوتا تاکوما یکی از با سابقه‌ترین و مطرح‌ترین خودروهای پیکاپ در بازارهای جهانی خصوصا آمریکای شمالی است که با وجود رقبای سرسختی چون خودروهای بزرگ آمریکایی توانسته است طرفداران بسیاری پیدا کند. تویوتا تاکوما برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ به نمایش عموم درآمد. تاکوما را می‌توان برادر بزرگتر هایلوکسی دانست که به‌عنوان یکی از سخت‌ترین و قابل اعتمادترین پیکاپ‌های تاریخ شناخته می‌شود. با این حال، برخلاف هایلوکس که یک خودروی کاری بدون استهلاک بود، تاکوما به عنوان یک پیکاپ مدرن‌تر و راحت‌تر در نظر گرفته شد.

ده سال پس از معرفی اولین نسل، تویوتا در سال ۲۰۰۵ تاکوما را دوباره طراحی کرد و نسل دوم بزرگتر و قدرتمندتر این پیکاپ را روانه بازار کرد. یک دهه بعد در سال ۲۰۱۶، تویوتا نسل سوم تاکوما را روانه بازار کرد که تنها در قالب نسخه‌های توسعه‌یافته عرضه شد. فروش تاکوما در طول سال‌ها به طور تصاعدی رشد کرده است و این پیکاپ بزرگ تویوتا در حال حاضر به عنوان پرفروش‌ترین پیکاپ سایز متوسط ​​در صدر جدول قرار دارد.

با حرکت به سمت ۳۰ سال تولید، طراحی مجدد تویوتا تاکوما در سال ۲۰۲۴ اتفاق خواهد افتاد و این بار انتظار داریم تغییرات اساسی و قابل توجهی را شاهد باشیم. با ورود مدل‌های شورولت کلرادو و جی ام سی کانیون ۲۰۲۳ بازطراحی شده، تاکوما به قدیمی‌ترین پیکاپ در این بخش تبدیل شد. از این رو، طراحی مجدد ۲۰۲۴ برای این برند بسیار مهم است تا بتواند با رقبا همراه باشد و در صدر بازی بماند. 

تویوتا در سال ۲۰۱۵ پلتفرم‌های Toyota New Global Architecture (TNGA) را با نسل چهارم پریوس معرفی کرد. از آن زمان، تغییرات این پلتفرم جایگزین بسیاری از پلتفرم های قدیمی تویوتا شد و تا سال ۲۰۲۰ نیمی از مدل‌های تویوتا تولید شده در سطح جهانی بر روی پلت فرم‌های TNGA ساخته می‌شوند. این احتمال وجود دارد که تویوتا، تاکوما جدید را بر اساس پلتفرم TNGA-F توسعه دهد که زیربنای نسل فعلی شاسی بلندها و پیکاپ‌های محبوب این برند از جمله تویوتا لندکروزر، سکویا و تاندرا است. با این حال، از آنجایی که این خودروها در کلاس فول سایز قرار دارند، فرض می‌کنیم که تاکوما جدید به همراه تویوتا فوررانر ۲۰۲۴ که در حال طراحی مجدد است، دارای نسخه کوچک‌تری از پلتفرم TNGA-F باشد.

تویوتا تاکوما 2023

تویوتا تاکوما ۲۰۲۳ با دو پیشرانه ارائه مختلف تولید می‌شود. تریم‌های پایه از یک موتور ۲.۷ لیتری خطی ۴ سیلندر بهره می‌برند که ۱۵۹ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتون متر گشتاور را تولید می‌کند. همچنین در تریم‌های بالاتر یک موتور ۳.۵ لیتری V6 با ۲۷۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور وجود دارد. این احتمال وجود دارد که تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ بازطراحی شده پیشرانه‌های جدید اسپورت را کنار بگذارد. موتور پایه در آن خودرو می‌تواند موتور ۲.۴ توربو شارژ تویوتا هایلندر باشد که ۲۶۵ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. همین موتور را می‌توان در لکسوس NX 350 نیز یافت که ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر دارد.

یکی دیگر از بهبودهای مهم در بخش گیربکس رخ خواهد داد زیرا تاکوما ۲۰۲۳ به یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز شده است. هم در هایلندر و هم در NX 350، پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل است و ممکن است در تاکومای آینده نیز شاهد گیربکس ۸ سرعته باشیم. این امکان وجود دارد که تویوتا یک پیشرانه هیبریدی را به عنوان گزینه قدرتمندتر ارائه دهد.

چندین تریم مخصوص آفرود برای تاکوما در دسترس است. تویوتا تاکوما فعلی با TRD Sport شروع می‌شود، پس از آن TRD Off-Road، و در رتبه آخر و بالاتر TRD Pro قرار دارد. انتظار می‌رود که تمامی این تریم‌های آفرود به سری بازطراحی‌شده و جدید تاکوما نیز منتقل شود. اگرچه تویوتا هنوز تایید نکرده اما این امکان وجود دارد که تاکوما ۲۰۲۴ با گزینه‌های هیبریدی و پیشرانه برقی هم وارد بازار شود. در ماه دسامبر ۲۰۲۲، تویوتا برنامه‌های خود را برای ساخت یک پیکاپ الکتریکی اعلام کرد و یک پیکاپ مفهومی را در کنفرانس رسانه‌ای خود در مورد استراتژی EV به نمایش گذاشت. تویوتا قبلا اعلام کرده بود که برنامه‌هایی برای ارائه پیشرانه‌های هیبریدی متعدد در محصولات با هر قیمتی دارد. 

در مورد پیشرانه هیبریدی تاکوما ۲۰۲۴، این احتمال وجود دارد که این برند پیشرانه هیبریدی مورد استفاده در تویوتا کراون پلاتینیوم جدید را ارائه کند. این موتور ۲.۴ لیتری خطی ۴ سیلندر توربوشارژر همراه با سیستم هیبریدی حداکثر ۳۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه است. تویوتا این پیشرانه را هیبرید مکس نامیده و احتمالا این مشخصات، قدرتمندترین نسخه‌ای باشد که به تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ تعلق خواهد گرفت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar