معرفی گک لئوپارد سدان زیبای چینی

بروزرسانی در: دوشنبه 22 فروردین 01 ساعت 16:46
معرفی گک لئوپارد سدان زیبای چینی

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، هدف از طراحی گک لئوپارد معرفی یک سدان کاملا اسپرت بوده است. به همین دلیل پنل ها و جزئیات مختلفی در قسمت دماغه بویژه برای سپر اصلی جلو کار شده و با بخش هایی دارای نمای فیبرکربن تلاش شده تا همه چیز زیباتر به نظر برسد.

خودرو در قسمت های مختلف شباهت های زیادی با محصولات مطرح روز دنیا بویژه آئودی و جگوار دارد. در نمای عقب کاملا مخاطب را به یاد سدان های آتشین آئودی می اندازد و از یک مجموعه دیفیوزر با ۴ خروجی اگزوز نیز دقیقا به همین هدف استفاده شده است.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۷۰۰ میلیمتر در طول، ۱۸۵۰ میلیمتر در عرض و ۱۴۳۲ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با ۲۷۳۶ میلیمتر است. وزن خالص براساس تریم ۱۳۴۵ و ۱۴۰۰ کیلوگرم است.

آنچه پیش روی مخاطب قرار دارد در مجموع یک سدان زیبا با حس اسپرت است که می تواند جذابیت های بالایی را به اشتراک بگذارد اما وقتی سراغ مشخصات پیشرانه می رویم در کمال تعجب بازهم با همان پیشرانه سنتی مورد علاقه خودروسازان چینی یعنی ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ روبرو می شویم که ۱۷۷ اسب بخار خروجی و ۲۷۰ نیوتن گشتاور دارد. این اعداد با آن دیفیوزر و خروجی های دوقلوی اگزوز عملا بسیار بی ربط به نظر می رسند!

این مجموعه با جعبه دنده ۷ سرعته دی سی تی در ارتباط با محور جلو هماهنگ می شود تا شدو لئوپارد طی ۷ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد.

ظرفیت باک نیز برابر با ۴۷ لیتر است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است و رینگ های آلومینیومی در اندازه های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ اینچی ارائه می شوند.

فضای کابین نیز همانند نمای ظاهری بسیار زیبا و جذاب طراحی شده است. در قسمت های مختلف مانند داخل درب ها و کنسول میانی از طرح فیبرکربن استفاده شده و صندلی های اسپرت با نوار دوخت رنگی مکمل بر زیبایی کار افزوده است.

از فناورانه ها نیز ابتدا باید به نمایشگر یکپارچه دیجیتال برای اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم سرگرمی اشاره کنیم. از دیگر ویژگی های کابین می توان مواردی مانند: استارت دکمه ای، درب صندوق عقب باز/بسته بدون دخالت دست، دسترسی مستقل سیستم تهویه برای هر دو ردیف، سیستم تهویه اتوماتیک، نورپردازی داخلی ۳۲ رنگ، ناوبری ماهواره ای، پشتیبانی از فرمان های صوتی، بلوتوث، یو اس بی، تنظیم الکتریکی صندلی ها به همراه حافظه، استراحتگاه دست هر دو ردیف، پاور ویندوز هر دو ردیف، اسکای روف پانورامیک الکتریکی، آینه ها مجهز به تنظیم الکتریکی/حافظه/تاشوی خودکار/گرم کن/ریورز اتوماتیک، سنسور باران و... را نام برد.

در بخش ایمنی نیز امکاناتی شامل: کروز کنترل تطبیقی، ورود بدون کلید، رادار پارک جلو و عقب، دوربین عقب، نشانگر فشار باد لاستیک ها، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالایی، نمایش نقاط کور دید راننده، هدلایت اتوماتیک، نورپایین اتوماتیک، ایربگ کامل، ایزوفیکس و ... قابل اشاره هستند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar