معرفی پیکاپ برقی رم ۱۵۰۰ REV

دوشنبه 24 بهمن 01 ساعت 13:52
معرفی پیکاپ برقی رم 1500 REV

نسخهٔ تولیدی پیکاپ الکتریکی رم که ۱۵۰۰ REV نام گرفته است، برخلاف نسخهٔ کانسپت، اشتراکات زیادی با همتای درون‌ سوز دارد.

تنها چند هفته پس از معرفی کانسپت رم روولوشن BEV در نمایشگاه CES، حالا نسخهٔ تولیدی این پیکاپ الکتریکی با نام ۱۵۰۰ REV معرفی شده است. با کمی دقت می‌توان دید که این پیکاپ شباهت زیادی به همتای درون‌سوز خود دارد و در اصل یک نسخهٔ الکتریکی از رم ۱۵۰۰ درون‌سوز محسوب می‌شود. این یعنی برخلاف انتظاراتی که کانسپت روولوشن با طراحی منحصربه‌فرد خود ایجاد کرد، نسخهٔ تولیدی ۱۵۰۰ REV صرفاً تغییرات نه‌چندان بزرگی را نسبت به همتای درون‌سوز تجربه کرده و مثل فورد F150 لایتنینگ، حال و هوای سنتی دارد.

پیکاپ الکتریکی رم همان فرم نسخهٔ درون‌سوز را دارد و تفاوت‌های اصلی در جلو و عقب آن به چشم می‌خورد که از طراحی نسخهٔ کانسپت تقلید کرده است. این تفاوت‌ها شامل چراغ‌های آینده‌نگر، جلوپنجرهٔ مسدود با لوگوی چراغ‌دار و رینگ‌های اختصاصی می‌شود. فعلاً از داخل ۱۵۰۰ REV تصویری منتشر نشده اما انتظار می‌رود کابین به‌جز نمایشگری که شبیه جیپ گرند واگنییر به مقابل سرنشین جلو اضافه می‌شود، نسبت به رم ۱۵۰۰ درون‌سوز بدون تغییر باقیمانده باشد.

این پیکاپ الکتریکی همچنین مثل رقبای خود به صندوق بار جلو مجهز است که ضدآب بوده و خروجی برق در آن تعبیه شده است.

۱۵۰۰ REV روی پلت‌فرم جدید STLA Frame ساخته شده که به‌طور خاص برای خودروهای الکتریکی با شاسی مستقل توسعه پیدا کرده است. سازندهٔ آمریکایی برای وانت برقی خود وعدهٔ بردی بیش از ۸۰۰ کیلومتر را داده است که اگر صحت داشته باشد نسبت به رقبا برتری خواهد داشت. رم همچنین ادعا کرده است که با شارژرهای سریع ۸۰۰ ولتی با حداکثر توان ۳۵۰ کیلووات می‌توان با ۱۰ دقیقه شارژ ۱۶۰ کیلومتر به برد پیکاپ اضافه کرد. رم هنوز ظرفیت یدک کشی ۱۵۰۰ REV را اعلام نکرده اما آن را پیشتاز کلاس خود دانسته است.

تولید و فروش رم ۱۵۰۰ REV اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد اما هم‌زمان با معرفی، پذیرش سفارشات خرید آن از طریق یک وب‌سایت اختصاصی با هزینهٔ ۱۰۰ دلار آغاز شده است. اطلاعت بیشتر در مورد این وانت الکتریکی در ماه‌های آینده اعلام می‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar