معرفی رنجرور ولار ۲۰۲۴

جمعه 14 بهمن 01 ساعت 09:44
معرفی رنجرور ولار 2024

فیس‌ لیفت رنجروور ولار مدل ۲۰۲۴ با تغییرات بیرونی جزئی به همراه نمایشگر جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی معرفی شده است.

رنجروور ولار که یکی از شیک‌ترین شاسی‌بلندهای بازار محسوب می‌شود، برای مدل ۲۰۲۴ تغییرات ظریفی را تجربه کرده است. طراحان لندروور با ظاهر این خودرو کار چندانی نداشته‌اند و ولار همان نمای شیک پیش از فیس‌لیفت را حفظ کرده است. برای مدل ۲۰۲۴ صرفاً چراغ‌های جلو با دی‌لایت‌های جواهر مانند بروز شده، جلو پنجره بااحتیاط اصلاح شده و در عقب نیز پایین سپر تغییراتی جزئی را تجربه کرده است.

در داخل خودرو اما تغییرات بزرگ‌تری رخ داده و ولار به نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۱.۴ اینچی منحنی با طرح شناور مجهز شده است. این ویژگی که قبلاً آن را در رنجروور و رنجروور اسپرت دیده بودیم، تنها با زدن دو ضربه به صفحهٔ اصلی ۸۰ درصد از عملکردها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Pivi Pro هم از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره مبرد درحالی‌که شارژر بی‌سیم هم در یک محفظهٔ اشیاء جدید در کنسول مرکزی تعبیه شده است. لندروور همچنین امکان به‌روزرسانی از راه دور را برای پیشرانه، شاسی و نقشه‌های ناوبری هم برنامه‌ریزی کرده است.

نسخهٔ پایهٔ رنجروور ولار مدل ۲۰۲۴ در ایالات‌متحده P250 نام دارد که با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید که تعویض دنده‌های نرم‌تری دارد به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما می‌توانند مدل P400 را انتخاب کنند که به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این موتور از سیستم هیبریدی خفیف با باطری لیتیوم یونی ۴۸ ولتی بهره می‌برد.

ولار در اروپا اما یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی بنام P400e هم دارد که در نسخهٔ فیس‌لیفت ظرفیت باطری‌های آن از ۱۳.۶ به ۱۹.۲ کیلووات ساعت افزایش پیدا کرده و برد تمام الکتریکی را با ۱۱ کیلومتر افزایش به ۶۵ کیلومتر رسانده است. علاوه بر این، حداکثر ظرفیت شارژ هم به ۵۰ کیلووات افزایش پیدا کرده است. مدل‌های دیزلی D200 چهار سیلندر و D300 شش سیلندر نیز دیگر نسخه‌های ولار در اروپا هستند. در این فیس‌لیفت اما متأسفانه تکلیف مدل اس‌وی‌اتوبیوگرافی با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ مشخص نیست زیرا لندروور در نسل جدید رنجروور و رنجروور اسپرت این موتور را با پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و جایگزین کرده است.

رنجروور ولار مدل ۲۰۲۴ هم‌اکنون در ایالات‌متحده قابل سفارش است. قیمت پایهٔ این کراس‌اوور بریتانیایی از ۶۱,۵۰۰ دلار در مدل P250 S آغاز می‌شود و در تیپ بالاتر P250 Dynamic SE به ۶۳,۶۰۰ دلار می‌رسد. کسانی که پیشرانهٔ شش سیلندر می‌خواهند باید سراغ مدل P400 Dynamic SE با قیمت ۷۰,۶۰۰ دلار بروند که این رقم در تیپ P400 Dynamic HSE به ۸۴,۷۹۵ دلار می‌رسد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar