عرضه خودروی برقی ۲۰ هزار دلاری توسط هیوندای

دوشنبه 3 مرداد 01 ساعت 16:25
عرضه خودروی برقی ۲۰ هزار دلاری توسط هیوندای

یکی از بزرگترین شکایات در مورد خودروهای برقی قیمت آنهاست، بطوریکه حتی با یارانه برای اکثر مصرف کنندگان دست نیافتنی هستند.

اگر منصف باشیم، اکثر خودروهای جدید برای اکثر مردم خرید هوشمندانه‌ای نیستند و خودروهای الکتریکی به دنبال بازار خودروهای جدید هستند. اما این عامل نیز وجود دارد که بسیاری از خودروسازانی که وارد فضای خودروهای برقی می‌شوند با بخش‌های گران‌تر شروع به کار کردند و در نتیجه خودروهای الکتریکی به طور متوسط ​​گران‌تر شدند.

گزینه‌های کمی برای خودروهای الکتریکی در محدوده ۲۰۰۰۰ دلار وجود دارد. چندین خودروساز اعلام کرده اند که برای این محدوده کار می‌کنند، مانند فولکس واگن، خودروساز آلمانی، نشان داد که هزینه آن کمتر از ۲۵۰۰۰ دلار خواهد بود.

اکنون هیوندای اعلام کرد که در حال کار به سمت یک خودروی برقی مقرون به صرفه است.

در کنگره Automotive News Europe در پراگ، مدیر بازاریابی هیوندای موتور اروپا، آندریاس کریستوف هافمن، تایید کرد که این خودروساز کره‌ای در حال کار بر روی یک خودروی برقی سطح پایه برای بازار اروپا است.

او گفت: قیمت هدف این نوع وسیله نقلیه ۲۰۰۰۰ یورو است.

با برابری دلار آمریکا با یورو، این قیمت را در حدود ۲۰۰۰۰ دلار قرار می‌دهد.

براساس اظهارات هافمن این طور به نظر می‌رسد که خودروی الکتریکی آینده به طور خاص برای اروپا خواهد بود. او گفت که هدف آن جایگزینی هیوندای i10، یک هاچ بک کوچک چهاردر است که این برند در اروپا، هند و کشورهای لاتین به فروش می‌رساند. هدف نسخه جدید الکتریکی این است که به هیوندای کمک کند تا سهم بازار خود را در اروپا حفظ کند، چون قوانین به طور فزاینده آنها را مجبور به انتقال به خودروهای الکتریکی می‌کند.

بسیاری از خودروسازان تصمیم گرفته اند برخی از خودروهای برقی شهری کوچکتر خود را در ایالات متحده عرضه نکنند، از جمله هوندا.

ایلنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar