پرفروش ترین خودرو پاکستان؛ سوزوکی آلتو

چهارشنبه 27 بهمن 00 ساعت 11:32
پرفروش ترین خودرو پاکستان؛ سوزوکی آلتو
خودرو سوزوکی آلتو، همچنان پرفروش ترین خودروی بازار پاکستان است.

بر اساس داده های انجمن سازندگان صنعت خودرو پاکستان، طی ماه ژانویه تعداد سه هزار و ۸۶۴ دستگاه از خودرو سوزوکی آلتو در بازار پاکستان فروخته شده است.

براساس این گزارش دیگر خودروهای پرفروش ژانویه سال ۲۰۲۲ پاکستان به ترتیب زیر است:

تویوتا کرولا: هرچند که فقط قشر متوسط به بالای پاکستان قدرت خرید این خودرو را دارند شرکت تویوتا ایندوس موتور IMC در ماه ژانویه موفق به فروش سه هزار و ۴۳۵ دستگاه از این خودرو شده است. نسبت به ژانویه سال ۲۰۲۱، فروش کرولا ۱.۸ درصد در پاکستان رشد داشته است.

هوندا سیتی: شرکت هوندا با معرفی مدل جدید، محبوبیت زیادی در پاکستان پیدا کرده اما از زمان سفارش گذاری تا زمانی که خودرو به دست مشتری برسد به شش ماه وقت نیاز است. شرکت هوندا اطلس کارز در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ موفق به فروش دو هزار و ۹۲۸ دستگاه هوندا سیتی شده است. مدل جدید هوندا سیتی، نسل پنجم این سدان پرفروش در پاکستان است که نسبت به کارخانه هوندا هنوز یک نسل قدیمی تر است.

تویوتا یاریس: فروش تویوتا یاریس در پاکستان نسبت به گذشته روند کاهشی داشته است. در دو ماه گذشته هم فروش کرولا و هوندا سیتی از یاریس پیشی گرفته است. شرکت تویوتا ایندوس موتور IMC در ماه اول سال ۲۰۲۲ موفق به فروش دو هزار و ۹۳ دستگاه خودرو شده است.

سوزوکی واگن آر: خودروی مورد علاقه تاکسی های اینترنتی اُوبر در پاکستان سوزوکی واگن آر است که خود را تا پنج تای اول بازار خودرو این کشور بالا کشیده است. پاک سوزوکی موتور PSMC در ماه اول سال ۲۰۲۲ میلادی موفق به فروش یک هزار و ۵۳۷ دستگاه واگن آر شد.

براساس این گزارش، از ژوئیه ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ تعداد خودروهای پلاک شده در پاکستان با ۶۱ درصد رشد رو به رو شده است و در طول این هفت ماه بر اساس آمار انجمن سازندگان صنعت خودرو پاکستان، تعداد خودروهای فروخته شده به ۱۵۶ هزار و ۵۸۶ دستگاه رسیده در حالی که در مدت مشابه سال قبل از آن ۹۷ هزار و ۴۶۹ دستگاه بوده است.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar