رنو قصد دارد با فیات کرایسلر مذاکره کند

پنج شنبه 15 فروردین 98 ساعت 13:39
رنو قصد دارد با فیات کرایسلر مذاکره کند

یک هفته بعد از انتشار گزارش‌هایی از علاقه پژو به شراکت با فیات کرایسلر، این کارخانه آمریکایی ایتالیایی یک خواستگار فرانسوی دیگر هم پیدا کرد.

روزنامه بریتانیایی فاینشنال تایمز گزارش داده که رنو قصد دارد در طول دوازده ماه آتی برنامه‌اش برای پیوستن به نیسان را از سر بگیرد و بعد از آن برای تشکیل یک گروه خودروسازی با فیات کرایسلر مذاکره کند.

فایننشنال تایمز در گزارش خود نوشته که ایده پیوستن رنو به فیات کرایسلر چند سال پیش توسط کارلوس گون، مدیر وقت رنو مطرح شد، ولی با مخالفت دولت فرانسه به جایی نرسید.

کارلوس گون هم‌زمان مدیریت نیسان را برعهده داشت و درپی پیوستن رنو به نیسان بود. او سال پیش به اتهام فساد اداری در توکیو بازداشت و از مدیریت نیسان اخراج شد. رنو هم کمی بعد او را برکنار کرد.

هفته پیش خبر گفت و گو های پژو با کمپانی خودروسازی فیات کرایسلر در رسانه‌ها منتشر شد. بنابراین گزارش‌ها، فیات کرایسلر پیشنهاد اولیه پژو را برای تشکیل یک گروه مشترک خودروسازی رد کرده است.

پیوستن به رنو و نیسان برای فیات کرایسلر جذاب‌تر است. فیات کرایسلر با پیوستن به خودروساز ژاپنی فرانسوی، می‌تواند به دانش رنو در ساخت خودروهای برقی دست پیدا کند و از نیسان برای ورود به بازار آسیا کمک بگیرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar