خرید سهام توییتر توسط مدیرعامل تسلا

پنج شنبه 18 فروردین 01 ساعت 15:50
خرید سهام توییتر توسط مدیرعامل تسلا

استیو وستلی در مصاحبه با بلومبرگ به مدیران ارشد توییتر توصیه کرده که یاد بگیرند چه طور با ایلان ماسک همگام شوند. از نظر وستلی ممکن است ماسک تکان شدیدی به این غول رسانه اجتماعی بدهد.

سه شنبه ای که گذشت [۱۶ فروردین ۱۴۰۱] توییتر اعلام کرد که ایلان ماسک مدیر عامل غول خودروسازی برقی تسلا به اعضای هیئت مدیره این شبکه اجتماعی پیوسته است.

جالب این جا است که پیش از انتشار این خبر،‌ ایلان ماسک یک نظرسنجی را در توییتر منتشر کرد و نوشت: «دوست دارید که دکمه ویرایش داشته باشید؟» یک روز بعد توییتر اعلام کرد که در اَپ [اپلیکیشن] خود دکمه ویرایش ایجاد کرده است. هرچند که توییتر انکار می کند ایجاد این دکمه ربطی به حضور ماسک در هیئت مدیره این شرکت داشته باشد.

ماسک بعد از اعلام خبر گفت «مشتاق کار با پاراگ [آگراوال مدیر عامل توییتر] و اعضای هیئت مدیره هستم.» و از نظر تحلیل گران وال استریت احتمال بروز تنش و کشمکش بین ماسک و آگراوال خیلی زیاد است.

وستلی در باره احتمال بروز این کنش و واکنش بین این دو می گوید: «من قصد سکوت در این زمینه را ندارم.» و با توجه به این که از نظر وستلی ایلان ماسک کمی «احساسی temperamental  و سودایی [با طبع تنُد] irascible» است اما در مجموع حضور وی در توییتر برای این رسانه اجتماعی یک بُرد محسوب می شود.

خود ماسک با ۸۰ میلیون دنبال کننده [فالوور] یکی از کاربران قدرتمند توییتر است و در عین حال در نقد و انتقاد از توییتر هم ید طولانی دارد. برای مثال در همین ۲۵مارس امسال [۲۰۲۲] هم در پستی نوشته بود آیا این پلتفرم به اصول «آزادی بیان» پایبند است. در ماه دسامبر ۲۰۲۱ هم وقتی پاراگ آگراوال جای جک دورسی را به عنوان مدیر عامل گرفت، ماسک به وضوح از مدیر عامل جدید انتقاد کرد و در یک عکس فوتوشاپ شده سر آگراوال را به جای جوزف استالین و سر دورسی را به جای نیکولای یژوف قرار داد.

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا به یک ویژگی دیگر هم شناخته می شود: شدت intensity. برای مثال در شرکت های تسلا و اسپیس ایکس اهدافی را تعریف کرده که از نظر همه بسیار بلندپروازانه است. خودش ۱۲۰ ساعت در هفته کار می کند و حتی کف کارخانه می خوابد. همه میلیاردرهایی که سابقه کار کردن با ایلان ماسک را دارند اذغان می کنند که کار کردن با او بسیار سخت است. خیلی زود عصبانی می شود و سابقه اخراج با عصبانیت کارکنان را هم دارد. هر چند که خودش انکار می کند و می گوید بازخوردش به کارکنان «واضح و رُک» است.

وستلی در نهایت می گوید ماسک می تواند توییتر را به آینده ای بهتر سوق دهد و الگویی برای ۵۰۰ شرکت برتر فورچون بر جای بگذارد و این که شرکت های چگونه می توانند با مشتریان خود رابطه مستقیم ایجاد کنند.

جهت اطلاع، ایلان ماسک روز دوشنبه [۱۵ فروردین ۱۴۰۱] ۹.۲ درصد از سهام توییتر را خریداری کرد و ظرف همین چند روز ارزش سهام توییتر با ۳۰ درصد افزایش به ۵۰.۹۸ دلار در هر سهم رسید.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar