رونمایی از موتور ۱۸۱۷ اسب بخاری هنسی ونوم F5

چهارشنبه 10 مهر 98 ساعت 19:02
رونمایی از موتور 1817 اسب بخاری هنسی ونوم F5

این روزها اخبار زیادی در مورد ابرخودروی جدید هنسی ونوم F5 منتشر می‌شود و این شرکت که مقر اصلی‌اش در تگزاس امریکا واقع شده، هر بار جزئیات جدیدی از آن را در اختیار رسانه‌های قرار می‌دهد. این موضوع قطعاً ماشین بازها را خوشحال خواهد کرد، زیرا هر بار اطلاعات و جزئیات در مورد این ابرخودرو دقیق‌تر می‌شوند. هنسی بالاخره اعلام کرده که تست داینو موتور ابرخودروی مذکور را انجام داده و خروجی‌های آن بالاخره نهایی شده‌اند.

این موتور اکنون ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت در ۸ هزار دور در دقیقه و ۱۶۱۷ نیوتن متر گشتاور در ۵ هزار دور در دقیقه تولید می‌کند. طبق اعلام هنسی، پیشرانه مذکور همچنین بین دور موتور ۲ تا ۸ هزار دور در دقیقه حداقل ۱۳۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. ردلاین این موتور ۸۲۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. باید اشاره کنیم که با این اعداد، هنسی ونوم F5 تقریباً ۲۰۰ اسب بخار قدرت بیشتری در مقایسه با بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰+، کوئنیگزگ جسکو و عدد قبلی که هنسی برای این ابرخودرو در نظر گرفته بود دارد. تمام این‌ها از آن جایی که هنسی می‌خواهد مانند بوگاتی و کوئنیگزگ با ابرخودروی جدیدش رکورد حداکثر سرعت بالای ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت را بزند خبرهای بسیار خوبی هستند.

رونمایی از موتور 1817 اسب بخاری هنسی ونوم F5

از آن جایی که اعداد خروجی‌های پیشرانه ونوم F5 آن چیزی نیست که قبلاً اعلام شده بود، بدون شک موتور آن تغییرات بسیار زیادی در قیاس با آن چه که قبلاً دیده بودیم کرده است. این پیشرانه که سال پیش در مراسم The Quail رونمایی شده تمام آلومینیومی بود و ۷.۶ لیتر حجم داشت. ظاهراً اکنون حجم موتور به ۶.۶ لیتر کاهش یافته و بلوک موتور دیگر آلومینیومی نیست و شرکت آن را از جنس فولاد تقویت شده ساخته است. همچنین مانند نمونه اولیه آن، این پیشرانه توربو دوقلو به جای میل سوپاپ‌های معمولی از سیستم Pushrod استفاده می‌کند و سرسیلندرها، منیفولد ورودی و پیستون‌ها همچنان آلومینیومی هستند. شرکت اکنون نام فیوری را برای این پیشرانه انتخاب کرده است.

هنسی همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرده که قصد دارد این خودرو را از اواخر سال جاری میلادی آزمایش کند. شرکت در کل فقط ۲۴ دستگاه از ونوم F5 به قیمت هر یک ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار خواهد ساخت. اگر همه چیز برای پروژه ونوم F5 طبق برنامه پیش برود، هنسی گفته که می‌خواهد بعدها نسخه رودستر آن را هم بسازد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar