رونمایی از کانسپت موتورسیکلت R18 بی ام و + تصاویر

بروزرسانی در: چهارشنبه 8 خرداد 98 ساعت 19:10
رونمایی از کانسپت موتورسیکلت R18 بی ام و + تصاویر

شرکت بی ام و در مراسم امسال کونکورسو دالگانزا ویلا دسته با شش چرخ حضور پیدا کرده بود. ۴ چرخ از آن‌ها زیر کانسپت بازسازی شده گارمیش که توسط مارچلو گاندینی طراحی شده بود قرار داشتند. دو چرخ دیگر متعلق به این موتورسیکلت کانسپت به نام R18 هستند. این سومین مدل کانسپت شرکت طی شش ماه اخیر است که موتور ۱.۸ لیتری باکسر جدید بی ام و روی آن نصب می‌شود. این کانسپت که طراحی‌اش کاملاً توسط بی ام و انجام شده را می‌توان ترکیبی از یک طراحی کلاسیک با برخی المان‌های مدرن دانست.

به جای استفاده از سیستم هوا خنک، پیشرانه این موتورسیکلت هوا و روغن خنک است و به جای سیستم انژکتوری، توسط دو کاربراتور Solex تغذیه می‌شود. موتورسیکلت R18 روی یک فریم با گوشه‌های گرد ساخته شده که ما را به یاد موتور سیکلت R5 دهه ۳۰ میلادی می‌اندازد. بلوک موتور و قاب گیربکس از جنس آلومینیوم هستند که در برابر گار پولیش شده و کاور سوپاپ‌ها تضاد زیبایی را ایجاد می‌کنند. شاید اصلی‌ترین و مهم‌ترین المان طراحی کلاسیک این خودرو را بتوان یک میل گاردان با روکش کرومی دانست که تا توپی چرخ عقب ادامه پیدا کرده و ظاهر زیبایی به R18 بخشیده است.

از آن جایی که کانسپت R18 یک موتورسیکلت کاملاً کلاسیک می‌باشد، تنها موارد الکتریکی که روی آن خواهید یافت استارتر و چراغ‌ها هستند. از دیگر موارد قابل توجه می‌توان به یک کمک فنر مشکی اشاره کرد که زیر صندلی چرمی مینیمالیستی خودرو قرار گرفته است. روی شیشه چراغ جلو یک طراحی U شکل وجود دارد که ظاهر موتورسیکلت را کلاسیک‌تر کرده، ولی به جای هالوژن شاهد استفاده از چراغ‌های LED هستیم. رینگ‌های بزرگ ۲۱ اینچی جلو و ۱۸ اینچی عقب به تایرهای متزلر مجهز شده‌اند که سال‌هاست با بی ام و همکاری می‌کند.

رونمایی از کانسپت موتورسیکلت R18 بی ام و + تصاویر

تنها چیز زینتی روی این موتورسیکلت رنگ بدنه آن می‌باشد. باک و فریم موتورسیکلت به رنگ مشکی بوده و برخی تزئینات متالیک زرد - طلایی و سفید را روی آن می‌توانید ببینید.

از آن جایی که بی ام و مدل‌های کانسپت زیادی با موتور ۱.۸ لیتری باکسر جدید خود طی مدت اخیر ارائه کرده، به زودی باید منتظر مدل‌های مختلفی از این خانواده باشیم. مدل‌هایی که با ورود به بازار، قطعاً اوضاع نه چندان خوب شرکت هارلی دیویدسون را بدتر نیز خواهند کرد. بی ام و گفته نخستین مدل این خانواده را اواخر سال جاری میلادی و احتمالاً در نمایشگاه EICMA که نوامبر برگزار می‌شود رونمایی خواهد کرد.

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar