شکستن رکورد شتاب جهان توسط پینین فارینا باتیستا

چهارشنبه 2 آذر 01 ساعت 09:03
شکستن رکورد شتاب جهان توسط پینین فارینا باتیستا

ابرخودروی الکتریکی پینین فارینا توانسته است در زمان ۱/۸۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت  برسد و صفر تا ۶۰ مایل برساعت ۱/۷۹ ثانیه ثبت کند. حالا عنوان پرشتاب‌ترین خودروی جاده‌ای دنیا به باتیستا اختصاص دارد.

شرکت سازنده ادعا می‌کند در حضور کارشناسان گینس، زمان لازم برای سرعت‌گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتر برساعت، ۴/۷۵ ثانیه ثبت شده است. نهایت سرعت پینین فارینا باتیستا فعلا محدود به ۳۵۰ کیلومتر برساعت خواهد بود؛ اما رکورد دیگری هم در میان خودروهای برقی جهان خواهد داشت. این مدل، برای کاهش سرعت از ۱۰۰ کیلومتر برساعت به سکون، تنها ۳۱ متر را طی می‌کند.

مدیر تولید پینین فارینا می‌گوید:

تقسیم وزن و تنظیم مرکز ثقل برای باتسیتا بهینه شده است. ترکیب شاسی، تیونینگ سیستم تعلیق و تایرها، هزاران کیلومتر آزمایش داشته است. همچنین تقسیم گشتاور چهار موتور به باتیستا کمک می‌کند تا پرشتاب‌ترین خودروی جاده‌ای جهان باشد.

مجموع قدرت تولیدی موتورها، ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. باتری‌های ۱۲۰ کیلووات ساعت باتیستا توسط ریمک شده و کف خودرو جاسازی شده است تا با چیدمان T شکل، تعادل و تقسیم وزن بسیار خوب باتیستا را ممکن کند.

پینین فارینا باتیستا با قیمتی در حدود ۲/۲۵ میلیون دلار در ایتالیا ساخته می‌شود. این مدل، تیراژ تولید محدود به ۱۵۰ دستگاه خواهد داشت. مونتاژ دقیق و دست‌ساز تابستان امسال شروع شده و تحویل اولین نمونه‌ها به‌زودی آغاز می‌شود. مراسم رونمایی از پینین فارینا باتیستا سال ۲۰۱۸ انجام شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "شکستن رکورد شتاب جهان توسط پینین فارینا باتیستا"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حمزه
مهمان

سلام.جهان به سرعت به سمت نیروی محرکه برقی حرکت میکند.
کاشکی ما هم به این سمت حرکت کنیم.