سرمایه گذاری بزرگ یک ایرانی روی شرکت مک لارن

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
سرمایه گذاری بزرگ یک ایرانی روی شرکت مک لارن

کمپانی صنعتی مک‌لارن در هفته پیش اعلام کرد که مایکل لطیفی، ۱۰ درصد از سهام کمپانی مک‌لارن را خریده و اینک یکی از تازه‌ترین و بزرگترین سهام‌داران این کمپانی محسوب می‌شود.

این سرمایه‌گذاری ۲۰۳.۸ میلیون پوندی به دست شرکت نیدالای کانادا انجام گرفته تا سرمایه‌گذار ذکر شده به سومین سهام‌دار بزرگ کمپانی مک‌لارن تبدیل شود. هم اکنون شرکت سرمایه‌گذاری پادشاهی بحرین، با در دست داشتن ۵۶ درصد از سهام مک‌لارن در پله نخست مالکیت قرار دارد. منصور عجه هم از دیگر سرمایه‌داران این کمپانی است که طی سال‌های طولانی، نزدیک به ۱۴ درصد از سهام این کمپانی را از آن خود کرده است. منابع معتبر از ارتباط سرمایه‌گذاری مالک این کمپانی کانادایی با حرفه پسرش بحث‌های زیادی مطرح کرده‌اند. نیکلاس لطیفی راننده ذخیره تیم “فورس ایندیا” در مسابقات فرمول ۲ است. با این وجود مایکل لطیفی این ارتباط را رد کرده و علت سرمایه‌گذاریش را تحسین فعالیت‌های تجاری مک‌لارن و علاقه و دلبستگی به آن عنوان کرده است.

وی در این مورد گفت: مک‌لارن سازمانی منحصربه فرد در دنیای خودرو، سرعت و تکنولوژی است و در طولانی مدت رشد هیجان انگیز و ادامه داری را از خود نشان داده که علت اصلی سرمایه گذاری من محسوب می‌شود. مدیرعامل گروه صنعتی مک‌لارن هم در این باب گفت: این تزریق برای ما یک رأی اعتماد به استراتژی‌های آینده به شمار می‌آید و موجب ثبات رشد ما خواهد شد.

لطیفی صاحب سومین شرکت بزرگ مواد غذایی در کاناداست و وجوه سرمایه‌گذاری وی در سال آینده توسط مک‌لارن دریافت خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar