سرمایه گذاری ۲ میلیارد یورویی فولکس واگن برای رقابت با تسلا

یکشنبه 15 اسفند 00 ساعت 14:35
سرمایه گذاری ۲ میلیارد یورویی فولکس واگن برای رقابت با تسلا

ساخت کارخانه جدید فولکس در نزدیکی برلین به ۲ میلیارد یورو (۲.۲ میلیارد دلار) سرمایه گذاری نیاز دارد و در کنار کارخانه ولسبرگ ساخته خواهد شد. این تصمیم درست زمانی گرفته شده است که کمپانی آمریکایی تسلا آخرین تأییدیه ها را از دولت آلمان برای تولید در داخل این کشور اخذ کرده است.

در کارخانه ی جدید فولکس مدل جدیدی تولید خواهد شد که فعلاً نام پروژه آن ترینتی است و از سال ۲۰۲۳ ساخت این کارخانه آغاز می شود و محصولات آن از سال ۲۰۲۶ دست مشتری را خواهد گرفت.

رالف برنداستاتر Ralf Brandstaetter مدیر برند فولکس واگن بعد از جلسه هیئت مدیره در یک بیانیه خبری اعلام کرد که این برند خودروسازی آلمانی در حال «تقویت و حفظ رقابت پذیری در کارخانه اصلی است و تلاش می کند نیروی انسانی آن دیدگاهی بلندمدت و محکم داشته باشند.»

تصمیم افزودن یک کارخانه کاملاً نو بخشی از راهبردهای گذار از بنزینی به برقی هربرت دییس Herbert Diess مدیر عامل گروه خودروسازی فولکس واگن است. ساخت یک کارخانه در نزدیکی ولفسبرگ، نشان می دهد دییس در حال حل فصل اختلافات خود با اتحادیه های بسیار قدرتمند کارگری در آلمان است که تا به حال چند بار ضرب شست خود را به مدیر عامل فولکس نشان داده اند. آخرین اختلاف و تنش بین اتحادیه کارگری با دییس، در باره تعدیل نیرو در فولکس و اخراج کارگران [به ویژه در بخش هایی که بعد از گذار از بنزینی به برقی نیاز به آنها کاهش می یابد] بود که سرانجام با مصالحه بین آنها حل و فصل شد و قرار بر این شد که فولکس کارخانه ای جدید بسازد و علاوه بر آن ۸۰۰ میلیون یورو صرف ساختمان های فناوری کند.

در این کارخانه هدفگذاری شده است که هر خودرو ظرف ۱۰ ساعت در این کارخانه تولید شود که نسبتاً به وضعیت فعلی، زمان بسیار کوتاه تری است.

برای دور گرفتن و پیدا کردن سرعت کافی در دوران گذار به برقی، گروه خودروسازی فولکس تصمیم گرفته است سهام پورشه را در معرض فروش قرار دهد که یکی از ارزشمندترین برند در عرصه خودروهای اسپورت به حساب می آید و در حال حاضر ۸۵ میلیارد یورو ارزشگذاری شده است.

جدا شدن پورشه از گروه خودروسازی فولکس به یک چارچوب پیچیده نیاز دارد و کل ساختار گروه را دچار تغییرات بنیادی می کند. عرضه ۲۵ درصد از سهام بدون حق رأی در پورشه به احتمال زیاد در پاییز سال ۱۴۰۱ محقق خواهد شد. با این کار سهام خانواده پورشه و پییش Piech در گروه خودروسازی فولکس به سهام بلوکی اقلیت تبدیل خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar