تا دو سال دیگر سهام تسلا فروخته نمی‌شود

شنبه 3 دی 01 ساعت 11:20
تا دو سال دیگر سهام تسلا فروخته نمی‌شود

مدیرعامل تسلا گفت که تا حدود دو سال دیگر سهام تسلا را نخواهد فروخت. ماسک گفت که پیش‌بینی می‌کند اقتصاد در سال ۲۰۲۳ در یک رکود جدی قرار خواهد گرفت و تقاضا برای اقلام بزرگ کمتر خواهد شد.

اظهارات ایلان ماسک، پس از تشدید فروش سهام تسلا در روز پنجشنبه به دلیل نگرانی در مورد کاهش تقاضا برای خودروهای برقی و حواس پرتی ماسک با توییتر و فروش سهام او منتشر شد. سهام تسلا در معاملات روز پنجشنبه پس از افت ۸.۹ درصدی در ساعات عادی معاملات با ۳ درصد افزایش به ۱۲۹.۲۳ دلار رسید.

ماسک قبلاً قول‌هایی مبنی بر عدم فروش سهام تسلا قبل از فروش بعدی داده بود. هفته گذشته، ماسک فروش ۳.۶ میلیارد دلاری دیگر از سهام خود را فاش کرد که مجموع فروش سهام خود را از اواخر سال گذشته به ۴۰ میلیارد دلار رساند و سرمایه‌گذاران را ناامید کرد زیرا سهام این شرکت به پایین‌ترین حد دو سال اخیر رسید.

بر اساس گزارش رویترز، در روز پنجشنبه، پس از اینکه تسلا شروع به ارائه تخفیف‌های زیاد ۷۵۰۰ دلاری به مصرف‌کنندگان آمریکایی کرد، سهام تسلا ۹ درصد سقوط کرد و نگرانی سرمایه‌گذاران را در مورد کاهش تقاضا با کند شدن اقتصاد افزایش داد.

او گفت که فکر می‌کنم مشکلات کلان بالاتری از آنچه مردم در حال حاضر فکر می‌کنند، وجود خواهد داشت. ماسک افزود که خانه‌ها و اتومبیل‌ها به طور نامتناسبی تحت تأثیر شرایط اقتصادی قرار خواهند گرفت. ماسک در اوایل این هفته گفت که به محض اینکه فردی به اندازه کافی احمق برای تصدی این شغل بیابد، از سمت مدیرعاملی توییتر کناره گیری خواهد کرد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar