سوبارو برنامه‌ای برای عرضه کراس ترک توربو ندارد

چهارشنبه 24 بهمن 97 ساعت 17:55
سوبارو برنامه‌ای برای عرضه کراس ترک توربو ندارد

نسل جدید سوبارو لگاسی شاید از نظر طراحی بدنه تغییرات انقلابی ندارد، ولی با کابینی زیباتر، تکنولوژی‌های بیشتر و یک پیشرانه توربو، همه کارشناسان پیش بینی فروش فوق العاده ای برای آن دارند. سوالی که اینجا مطرح می‌شود، این که اگر لگاسی می‌تواند یک موتور قوی‌تر داشته باشد، چرا شرکت برای مدل‌های دیگر خود مانند فورستر و کراس ترک چنین پیشرانه‌ای عرضه نمی‌کند؟ طبق ادعای تام دول، مدیرعامل سوبارو آمریکای شمالی علت آن این است که این دو خودرو هم اکنون فروش بسیار خوبی را در بازار تجربه می‌کنند و شرکت نیازی به عرضه پیشرانه جدید برای آن‌ها نمی‌بیند!

سوبارو برنامه‌ای برای عرضه کراس ترک توربو ندارد

وی در مصاحبه‌ای با موتور ترند در حاشیه نمایشگاه خودروی شیکاگو گفته: «ممکن است خیلی‌ها این فکر را بکنند که سوبارو می‌تواند برای مدل کراس ترک یک موتور با پرفورمنس بسیار قوی‌تر عرضه کند. ولی از سوی دیگر، در حال حاضر این خودرو فروش بسیار خوبی در بازار دارد. ما هنوز به آن رکورد فروشی که برای کراس ترک در نظر گرفته‌ایم نرسیده‌ایم. همین موضوع در مورد نسل جدید فورستر هم صدق می‌کند. نسل جدید فورستر خودروی فوق العاده ای است و هم اکنون فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کند، مخصوصاً مدل اسپرت که توانسته این روزها نظر خیلی‌ها را به خود جلب نماید. همین الان ما مشکلات زیادی در تأمین تقاضای بازار برای این دو خودرو داریم. در شرایط فعلی افزایش نسخه‌های آن‌ها به هیچ وجه فکر خوبی نمی‌تواند باشد.»

سوبارو برنامه‌ای برای عرضه کراس ترک توربو ندارد

البته، مدیرعامل سوبارو آمریکای شمالی ایده عرضه مدل توربو از این خودرو را کاملاً رد نکرده است. وی در ادامه صحبت‌هایش گفته: «در آینده، اگر بخواهیم به رکوردهای فروش بالاتری دست پیدا کنیم یا اگر فروش این خودرو اندکی افت کند، به منظور افزایش جذابیت کراس ترک در بازار، قطعاً به عرضه نسخه قوی‌تر خودرو فکر خواهیم کرد. این امکان قطعاً وجود دارد.»

سوبارو برنامه‌ای برای عرضه کراس ترک توربو ندارد

بیایید یک بار دیگه قضیه را بررسی کنیم. سوبارو با ایده عرضه نسخه توربو کراس ترک یا عرضه دوباره مدل فورستر XT به بازار مخالفتی ندارد. تنها کاری که ظاهراً آمریکایی‌ها برای حضور این خودروها در بازار باید انجام دهند، عدم خرید سوبارو فورستر و کراس ترک تنفس طبیعی است تا شرکت به منظور افزایش فروش نسخه‌های توربوی آن‌ها را عرضه کند.

منبع ترجمه: Motortrend

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar