شروع به کار استودیو طراحی طراح ارشد سابق جگوار

دوشنبه 31 تیر 98 ساعت 17:10
شروع به کار استودیو طراحی طراح ارشد سابق جگوار

تقریباً یک ماه پیش بود که آیان کالوم، طراح ارشد شرکت جگوار از سمت خود استعفا کرد. وی که به مدت ۲۰ سال عهده دار این سمت در شرکت انگلیسی جگوار بود، انواع مدل‌های مختلفی از XK و XJ گرفته تا اف تایپ، آی پیس و بسیار مدل‌های دیگر را برای این کمپانی طراحی کرد. وی همچنین در طراحی پروژه‌های بزرگی مانند استون مارتین DB7، DB9، نسل قبلی ونتیج و نسل اول ونکوئیش نقش داشت. بعد از سابقه کاری بسیار پربار و درخشان در صنعت طراحی خودرو که برای او جوایز مختلفی از جمله نشان امپراتوری بریتانیا به ارمغان آورد، وی اکنون تصمیم گرفته تا تجربه گران بهای خود را در شرکت طراحی جدید خود به نام «کالوم» استفاده کند.

این شرکت طراحی با همکاری سه همکار قدیمی وی در شرکت جگوار راه اندازی شده و قرار است در دنیای هنر، موسیقی، خودرو، مد، سبک زندگی و مسابقات اتومبیل رانی به ارائه خدمات مختلف بپردازد. سه همکار کالوم که در تأسیس شرکت با او همراه شده‌اند دیوید فیربورن مدیر محصول، آدام دان فرانچسکو مدیر اجرایی و تام بیرد مدیر تجاری سابق جگوار هستند. فیربورن سال‌ها به عنوان مدیر شاخه عملیات ویژه جگوار لندرور فعالیت کرده و یکی از معروف‌ترین خودروهایی که تحت نظارت او طراحی شده مدل E-Type است. دان فرانچسکو که همین چند وقت پیش از سمت مدیر مهندسی جگوار لندرور استعفا کرده بود در طراحی و توسعه فنی مدل‌هایی مانند استون مارتین GT8 و GT12 نقشی کلیدی داشت. بیرد که قبلاً در شرکت‌هایی مانند PWC و Barclays فعالیت کرده بود، به عنوان مدیر تجاری جگوار لندرور موفق شد کانسپت C-X75 را وارد فیلم Spectre جیمز باند کند.

کالوم در این باره گفته: «من می‌خواستم دوباره به دنیای طراحی بازگردم، همیشه دوست داشته‌ام تا با چالش طراحی و تولید محصولی شگرف و خاص دست و پنجه نرم کنم. طراحی محصولاتی متفاوت همیشه اولویت من بوده، دوست دارم چیزهایی طراحی کنم که مردم از دیدن آن‌ها لذت ببرند.» آیان کالوم هم اکنون به عنوان سفیر برند با جگوار قرارداد دارد، ولی در ۶۴ سالگی وی باور دارد که به عنوان سال‌های آخر فعالیت حرفه‌ای، علاقه دارد به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کند. این شرکت با ۱۸ کارمند در مجموعه‌ای به مساحت ۱۹۰۰ متر مربع هم اکنون آمادگی طراحی و تولید محصولات مختلف برای شرکت‌های فعال در حوزه‌های مذکور را دارد.

حتی با وجود گستردگی حوزه‌های فعالیت این استودیو طراحی، انتظار داریم به زودی کالوم را در صنعت خودرو ببینیم. وی گفته علاقه دارد در پروژه‌های جدید حتی روی طراحی برخی مدل‌هایی که قبلاً طراحی کرده بود کار کند. آیان کالوم می‌گوید تیم او علاوه بر طراحی ظاهری، روی مواردی مانند هندلینگ خودرو نیز کار خواهند کرد. اولین پروژه استودیو طراحی کالوم به زودی قرار است اعلام شود. در عین حال، به زودی می‌توانیم با رونمایی نسل جدید XJ و چند مدل فیس لیفت طی سال آینده با جدیدترین طراحی‌های آیان کالوم بیشتر آشنا شویم.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar