همکاری گوگل و پول استار برای طراحی سیستم اطلاعات سرگرمی

چهارشنبه 30 بهمن 98 ساعت 19:01
همکاری گوگل و پول استار برای طراحی سیستم اطلاعات سرگرمی

شرکت پول استار که یکی از زیرمجموعه‌های ولوو می‌باشد با همکاری گوگل قصد دارد یک سیستم اطلاعات سرگرمی قابل سفارشی سازی و شبیه به تلفن‌های همراه هوشمند برای پول استار ۲ بسازد. این شرکت امروز جزئیات بیشتری در مورد امکاناتی که می‌خواهد در این سیستم ارائه کند منتشر کرده است.

نرم افزار قدرت گرفته از اندروید این سیستم به گونه‌ای طراحی خواهد شد تا آپدیت‌های آینده را بتوان به صورت آنلاین روی آن نصب کرد. پول استار می‌گوید همگام سازی دیجیتالی را بسیار جدی گرفته و می‌خواهد خودروهای شرکت تجربه‌ای شخصی سازی شده در اختیار سرنشین‌ها قرار بدهند. قدم بعدی در راستای رسیدن به این هدف اطمینان حاصل کردن از این است که نرم افزار بتواند راننده را تشخیص بدهد. شاید در نگاه اول این قضیه ترسناک به نظر برسد، ولی سیستم به گونه‌ای نخواهد بود که احساس کنید همیشه یک نفر مراقب شماست!

همکاری گوگل و پول استار برای طراحی سیستم اطلاعات سرگرمی

پول استار ۲ قادر خواهد بود کسی که پشت فرمانش می‌نشیند را از طریق اطلاعات ارسالی از کلید دیجیتالی پول استار که در واقع یک خط کد در تلفن همراه هوشمند مالک می‌باشد شناسایی کند. اگر خودرو را مثلاً به فرزند خود بدهید، هر یک از شما یک کلید دیجیتالی خاص خواهید داشت که هر یک متعلق به یک پروفایل جداست. به محض این که خودرو شما را بشناسد و شما اجازه بدهید، خودرو می‌تواند با در نظر گرفتن عادات، برنامه‌های شما و همچنین علایقتان سیستم‌های خود را شخصی سازی کند. سیستم عامل گوگل در حال حاضر این کار را انجام می‌دهد؛ مثلاً کافیست بلیت سفر به شهری که تاکنون آن جا نرفته‌اید را بگیرید و اندروید برای شما نوتیفیکیشن هایی با پیشنهاداتی خاص ارسال خواهد کرد.

دستیار گوگل در سیستم اطلاعات سرگرمی جدید پول استار روی تکنولوژی تشخیص گفتار پیشرفته‌ای تکیه خواهد کرد که تکیه کلام‌ها و جملات طبیعی را حتی در حالتی که شخص صحبت کننده لهجه شدیدی دارد می‌تواند تشخیص بدهد. پول استار همچنین گفته پخش ویدیو از اپلیکیشن های محسوب روی این سیستم ارائه خواهد شد، گرچه هنوز نمی‌دانیم سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو قرار است با کدام پلت فرم‌ها سازگار باشد و آیا لازم است کاربر برای استفاده از آن پولی را بپردازد یا نه. چیزی که واضح است این که خودرو برای ارائه چنین خدماتی نیاز به یک اتصال اینترنتی خوب خواهد داشت و برای تماشای برنامه‌های مورد علاقه‌تان حداقل باید هزینه اینترنت را پرداخت کنید.

همکاری گوگل و پول استار برای طراحی سیستم اطلاعات سرگرمی

پول استار گفته از تکنولوژی ردیابی چشمی و سنسورهای مجاورت برای جلوگیری از ایجاد اضافه بار داده‌ها استفاده خواهد کرد. مثلاً صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی پول استار ۲ زمانی که کاربر به آن نگاه می‌کند روشن‌تر خواهد شد و در مواقعی که لزومی ندارد، تصویر آن تیره خواهد بود. سیستم اگر تشخیص دهد راننده بیش از حد به صفحه نمایش زل زده هشدارهای تصویری ارسال خواهد کرد تا توجه او از جاده پرت نشود.

پول استار ۲ الکتریکی از یک سیستم اطلاعات سرگرمی مبتنی بر اندروید قرار است استفاده کند که در سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد. بعدها همین سیستم روی مدل‌های دیگر شرکت از جمله یک کراس آور نیز قرار است ارائه شود.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar