فراخوان یک میلیون خودرو بنز به علت نقض فنی

پنج شنبه 30 بهمن 99 ساعت 10:25
فراخوان یک میلیون خودرو بنز به علت نقض فنی

مرسدس بنز آلمان، سازنده بزرگ خودرو در جهان بیش از یک میلیون از محصولات خود را به علت یک نقض فنی در سیستم اضطراری فراخوانده است.

طبق گزارشات سیستم ای-کال این خودروها که قرار است در هنگام سانحه، محل دقیق جغرافیایی خودرو را به نیروهای امدادی خبر دهد ممکن است در مواردی درست عمل نکرده و مشکل نرم‌افزاری آن باعث ارسال گزارش غلط محل سانحه به پلیس و نهادهای امدادرسان شود.

طبق گزارشات این نقص بنز ممکن است به فراخوانی یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۲۵۸ خودرو خود را در آمریکا ختم شود.

سازمان ملی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا اعلام کرده که شرکت بنز پذیرفته که خطر ناشی از این نقص در سیستم ای-کال (e-call) و "تهدید و ریسک ایمنی که ایجاد می‌کند را نمی‌توان نادیده گرفت".

از آنجا که مشکل شناسایی شده "نقص نرم افزاری" اعلام شده به طور معمول امکان اصلاح آنلاین آن از طریق دانلود نرم افزار ترمیم شده ممکن خواهد بود اما چنانچه مالکان این خودروها نتوانند  از راه دور و دانلود اینترنتی مشکل را برطرف کنند، مرسدس بنز اعلام کرده آماده اصلاح آن از طریق مراجعه به نمایندگی‌های مجاز این شرکت در نقاط مختلف است.

نصب سیستم ای-کال در تمام خودروها در محدوده اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۸ اجباری شده است اما نقص نرم افزاری این سیستم در آمریکا و در پی موردی که در اکتبر سال ۲۰۱۹ گزارش شد شناسایی و همین باعث آغاز تحقیقات سازمان ملی امنیت بزرگراه‌های آمریکا شد،

با این حال بنز می‌گوید نقص نرم افزاری را خود این شرکت در جریان بررسی دقیق و تحقیقات ایمنی خود رصد کرده است.

نمایندگی مرکزی مرسدس بنز در بریتانیا هم به بی‌بی‌سی گفته: "این آپدیت نرم افزاری در دیگر کشورهای جهان هم انجام خواهد شد و شرکت با نهادهای مرتبط دیگر کشورها هم در ارتباط است."

آن طور که شرکت بنز گفته قرار است این نقص در تمامی یک میلیون و ۳۰۰ هزار محصول بنز در آمریکا با به روز رسانی نرم‌افزاری حل شود.

این شامل تمامی مدل‌های تولیدی بنز (حدود ۲۰۰ مدل) در حد فاصل سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ خواهد شد.

سیستم ای-کال که معمولا دکمه آن در سقف و نزدیک به آینه وسط قرار دارد قرار است به هنگام سانحه شدید نهادهای امدادی را خبر و علاوه بر ارسال فوری کمک به محل سانحه امکان مکالمه امدادگران با آسیب‌دیدگان را بدون نیاز به تلفن همراه فراهم کند.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar