فولکس واگن ۶۶ میلیارد دلار روی خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری می‌کند

شنبه 25 آبان 98 ساعت 18:00
فولکس واگن 66 میلیارد دلار روی خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری می‌کند

در حالی که صنعت خودرو به سمت خودروهای الکتریکی حرکت می‌کند، شرکت‌های بزرگ دنیا میلیاردها دلار روی تحقیق و توسعه خودروهای الکتریکی جدید، تکنولوژی هیبریدی و دیگر خدمات حمل و نقل الکتریکی سرمایه گذاری می‌کنند. شرکت آلمانی فولکس واگن نیز یکی از همین شرکت‌ها بوده و اعلام کرده قرار است در آینده سرمایه گذاری بزرگی در این حوزه انجام بدهد.

این شرکت به عنوان کمپانی مادر آئودی، پورشه و بنتلی، قصد دارد ۶۶ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۴ برای طراحی خودروهای الکتریکی و هیبریدی و همچنین تکنولوژی‌های دیجیتال سرمایه گذاری کند.

از آن جایی که فولکس واگن قصد دارد تنوع خودروهای الکتریکی خود را افزایش بدهد، بخش اعظمی از این سرمایه گذاری مختص طراحی و توسعه مدل‌های الکتریکی جدید خواهد بود. فولکس واگن قصد دارد ۳۳ میلیارد یورو فقط برای طراحی مدل‌های الکتریکی جدید اختصاص بدهد و باقی مبلغ مذکور مربوط به طراحی و تولید خودروهای هیبریدی و دیجیتالی سازی است.

با این سرمایه گذاری بزرگ، فولکس واگن به نظر می‌رسد بتواند خود را به عنوان یکی از برندهای الکتریکی معروف آینده مطرح کند.

دیتر پوچ، رئیس هیئت مدیره فولکس واگن در این باره گفته: «ما در حال ایجاد تحولی بزرگ در فولکس واگن هستیم و در همین راستا تمرکز خود را روی سرمایه گذاری در آینده صنعت حمل و نقل گذاشته‌ایم. این بخشی از تلاش سیستماتیک ما برای اجرای استراتژی گروه می‌باشد.»

فولکس واگن گفته می‌خواهد تا پایان برنامه بلند مدت خود ۷۵ دستگاه خودروی الکتریکی و حدوداً ۶۰ مدل هیبریدی بسازد. ۱۰ سال بعد شرکت می‌گوید تقریباً ۲۶ میلیون دستگاه خودروی الکتریکی ساخته خواهد شد که ۲۰ میلیون دستگاه از آن‌ها از پلت فرم MEB فولکس واگن استفاده می‌کنند.

پلت فرم MEB که مخفف Modulare E-Antriebs-Baukasten می‌باشد را شرکت فولکس واگن صرفاً مختص خودروهای الکتریکی طراحی کرده است. در این پلت فرم تمامی کنترل‌های الکترونیکی خودرو تجمیع شده و به همین، تعداد میکرو پردازنده‌ها کمتر می‌باشد.

این پلت فرم به فولکس واگن اجازه می‌دهد تا بتواند مدل‌های الکتریکی مختلفی را با ظرفیت باتری متفاوت طراحی کند. همچنین به لطف پلت فرم MEB از آن جایی که بسیاری از قطعات خودروها با هم مشابه خواهند بود فولکس واگن به راحتی می‌تواند مدل‌های متنوعی را طراحی کند.

روی این پلت فرم فولکس واگن می‌تواند هم خودروهای دیفرانسیل عقب و هم مدل‌های دو دیفرانسیل با یک یا دو موتور الکتریکی بسازد. بسته به نوع ترکیب پیشرانه هندلینگ و تقسیم وزن خودروها می‌توانند متفاوت از هم باشند.

اولین مدل مبتنی بر پلت فرم مذکور خودروی تمام الکتریکی فولکس واگن ID.3 است. این خودروی الکتریکی با سه ظرفیت باتری روانه بازار خواهد شد و حداکثر ظرفیت پیمایش آن ۵۵۰ کیلومتر می‌باشد.

۶ میلیون دستگاه خودروی دیگر قرار است روی پلت فرم PPE فولکس واگن که مخفف High Performance Platform می‌باشد ساخته شوند. PPE در واقع پلت فرم مخصوص خودروهای الکتریکی پرمیوم و پرفورمنس فولکس واگن بوده و مدل‌های لاکچری این گروه خودروسازی مانند محصولات الکتریکی آئودی، پورشه و بنتلی روی این معماری ساخته خواهند شد.

این خودروهای تمام الکتریکی قرار است خارج از خاک آلمان و در کارخانه‌های فولکس واگن در جمهوری چک، چین و آمریکا تولید شوند.

هربرت دایس، مدیرعامل گروه فولکس واگن در این باره گفته: «ما با سرمایه گذاری‌های بزرگ خود طی سال‌های آتی بار دیگر به روند فعالیت‌هایمان سرعت زیادی خواهیم بخشید. هیبریدی سازی، الکتریکی سازی و دیجیتال سازی ناوگان ما اکنون برای شرکت اهمیت فوق العاده زیادی دارد. ما می‌خواهیم از مزایای رقابتی خود استفاده کرده و به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنیم. با توجه به بدتر شدن اوضاع اقتصاد جهانی، ما همچنین روی افزایش راندمان تولید خود کار می‌کنیم تا بتوانیم به اهداف تعیین شده برسیم.»

شرکت فولکس واگن هم اکنون در حال اعمال برخی تغییرات روی کارخانه آمدن در آلمان است تا از سال ۲۰۲۲ در آن جا یک شاسی بلند الکتریکی تولید کند. شرکت همچنین می‌خواهد یک کارخانه جدید به زودی بسازد و مکان آن تا پایان سال جاری نهایی خواهد شد.

فولکس واگن همچنین از برنامه‌های خود برای شروع پروژه‌های جوینت ونچر در چین خبر داده است.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar