لیست خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۲

چهارشنبه 1 اردیبهشت 00 ساعت 18:21
لیست خودروهای برقی تا سال 2022

لیست SUV‌های برقی که تا سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه می‌شوند در حال افزایش است.

چندی قبل، اگر به یک خودرو شاسی بلند کاملاً برقی علاقه داشتید، گزینه‌های مورد نظر بسیار کم بود، اما حالا، با تولید بیشتر خودروسازان قدیمی، بازار این خودروها با شدت زیادی گسترش یافته است.

لیست SUV‌های برقی در حال گسترش است

 

SUV‌های برقی ۲۰۲۲
بخش SUV الکتریکی برای مدل ۲۰۲۲ به طور قابل توجهی گسترش می‌یابد و برخی از مدل‌ها در اواخر سال ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شوند، در حالی که برخی دیگر در سال ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شوند. اگر به لیست  SUV‌های برقی ۲۰۲۲ نگاه کنید و به نظر می‌رسد امسال سال وسایل نقلیه ورزشی الکتریکی است.

 

 

آئودی Q4 e-tron

 

 آئودی Q4 e-tron

 

Q4 e-tron قرار است کم قیمت‌ترین خودروی برقی آئودی باشد که تاکنون با قیمت ۲۰۰۰۰ دلار تحت e-tron فعلی قیمت گذاری شده است. این پلت فرم همان MEB را با ID.4 به اشتراک می‌گذارد، اما با نصب موتور دوگانه ۳۰۲ اسب بخار به صورت استاندارد ارائه می‌شود که در ID.4 اختیاری است. نسخه RWD نیز ارائه خواهد شد. Q4 e-tron از یک فضای داخلی جذاب و طرح کنترل متفاوت آب و هوا برخوردار خواهد بود.

قیمت: ۴۵۰۰۰ دلار
تاریخ انتشار: ۲۰۲۲

 

 

BMW iX

 

 BMW iX

 

بعد از گذشت هفت سال از مدل i3 و پنج سال از پلاگین X5، بی ام و سرانجام تصمیم گرفت با یک SUV کاملاً برقی وارد بازار ایالات متحده شود. iX در دامنه لوکس SUV الکتریکی اقامت دارد و رقابت اصلی آن با آئودی e-tron، جگوار i-Pace و تسلا مدل X است.

برای رقابت iX در این بازار، قرار است ۴۸۰ کیلومتر در ساعت برد و حداکثر توان تولیدی ۵۰۰ اسب بخار را فراهم کند. این توان خروجی آن را تقریباً در جهت X5 M50i قرار می‌دهد.

قیمت:۸۰۰۰۰ پوند
تاریخ انتشار: ۲۰۲۲

 

بولینگر B1

 

بولینگر B1

 

 

یک هامر را با فضای داخلی دهه ۶۰ تصور کنید، این بولینگر B1 است. B1 یک SUV ناهموار و مفید است و دارای یک بسته عظیم ۱۴۲ کیلووات ساعتی است. بسته بندی به دلیل اندازه بزرگ و طراحی بلوک مانند است. B1 با فاصله ۱۵ اینچ از زمین و تنظیم موتور دوگانه با بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت بسیار بالا است.

قیمت گذاری: ۱۲۵۰۰۰ دلار
تاریخ انتشار: اواخر سال ۲۰۲۱

 

 

Byton M-Byte

 

 Byton M-Byte

 

Byton M-Byte یک SUV در ابعاد e-tron و فناوری محور است و قیمت اولیه آن زیر ۵۰ هزار دلار است. M-Byte از یک صفحه نمایش بزرگ ۴۸ اینچی ۴K و یک نمایشگر ۷ اینچی در فرمان برخوردار است. مدل RWD حدود ۲۷۰ اسب بخار قدرت دارد و نوع AWD آن ۴۰۰ است. دو بسته باتری در دسترس است: ۷۲ و ۹۵ کیلووات ساعت.

قیمت: ۴۵۰۰۰ دلار
تاریخ انتشار: اواخر سال ۲۰۲۱

 

کادیلاک لییریک

 

کادیلاک لییریک

 

کادیلاک برای خودرو‌های الکتریکی جدید نیست، در واقع، آن‌ها کوپه‌ای به نام ELR را براساس معماری ولت در سال ۲۰۱۴ ساختند. بر خلاف ELR، لییریک  یک SUV است که برای رقابت با i-Pace، e-tron و BMW ساخته شده است، مانند اکثر کادیلاک‌های آوانگارد، Lyriq از Super Cruise GM با تغییر مسیر در صورت تقاضا برخوردار خواهد بود.

قیمت گذاری: ۶۰ هزار دلار
تاریخ انتشار: ۲۰۲۲

 

 

شورولت بولت EUV

 

شورولت بولت EUV

 

با وجود اینکه Bolt EUV مقرون به صرفه‌ترین SUV این لیست است، هنوز هم یک وسیله نقلیه بسیار رقابتی است. برخلاف نسل کنونی Bolt، بولت  EUV شش اینچ بیشتر است. فضای داخلی به مراتب قابل توجه‌تر، سوپر کروز موجود (بدون تغییر مسیر) و امکانات داخلی بیشتر در دسترس مانند سانروف پانوراما و صندلی‌های تهویه شده را فراهم می‌کند.

چیزی که تغییر نکرده است موتور ۱۵۰ کیلوواتی نصب شده در جلو است، اما گزینه‌ای برای تنظیم موتور دوگانه AWD وجود ندارد.

قیمت گذاری: ۳۳۹۹۵ دلار
تاریخ انتشار: اواسط سال ۲۰۲۱

 

اقیانوس فیسکر

 

اقیانوس فیسکر

 

هنریک فیسکر، مدیرعامل سابق Fisker Automotive و اکنون مدیر عامل Fisker Inc تصمیم گرفته است که وارد یک قسمت کاملاً متفاوت از صنعت شود. Ocean به جای انتشار یک سدان هیبریدی فوق لوکس با برچسب شش رقمی، کراس اووری با قیمت زیر ۴۰ هزار دلار است که به یک بازار بزرگتر تبدیل می‌شود.

اطلاعات کمی در مورد نسخه تولیدی آن در دست است. با این حال، تشکیل شده از یک فضای داخلی متشکل از مواد قابل بازیافت و پایدار و یک سقف خورشیدی است که در اصل امضای هنریک در این مرحله است.

قیمت گذاری: ۳۷۴۹۹ دلار
تاریخ انتشار: اواخر سال ۲۰۲۲

 

 

هیوندای IONIQ 5

 

هیوندای IONIQ 5

 

IONIQ 5 اولین وسیله نقلیه هیوندای است که بر اساس یک پلت فرم اختصاصی EV ساخته شده است. IONIQ 5 در بالای یک بسته ۷۷.۴ کیلووات ساعتی با معماری ۸۰۰ ولت قرار خواهد گرفت. برخلاف کنا الکتریک، IONIQ 5 دارای یک فضای داخلی سفارش داده شده و نمای خارجی است که به سختی یادآور هیوندای دیگری است.

برخلاف تصاویر، IONIQ 5 در واقع بسیار بزرگ است و یک اینچ طولانی‌تر از ID است.

قیمت گذاری: ۴۰ هزار دلار
تاریخ انتشار: پاییز ۲۰۲۱

 

کارما GX-1

 

کارما GX-1

 

 

Karma GX-1 اولین SUV کارما خودرو است. مانند سری GS، کارما تصمیم گرفته است که یک مدل کاملاً الکتریکی و دامنه‌ای تولید کند. GX-1 کاملاً الکتریکی باید با یک بار شارژ حدود ۴۸۰ کیلومتر در ساعت را  طی کند.

برخلاف سری GS که قیمت آن از ۸۰ هزار دلار شروع می‌شود، گمان می‌رود که سری GX-1 با قیمت کمتری شروع شود. برای کارما، این یک حرکت جسورانه است، زیرا این قیمت و طراحی یک مشتری بالقوه بزرگ را در خود جای داده است.

قیمت گذاری: ۶۰ هزار دلار

 

کیا EV6

 

کیا EV6

 

هم اکنون KIA و هیوندای در حال تولید پلتفرم‌های مشترک برای تولید IONIQ 5 و EV6 هستند. در حالی که هر دو وسیله نقلیه طراحی کمی با نمونه‌های قبلی خود دارند، IONIQ 5 دارای صفحه‌های تخت بدنه و لبه‌های تیز است، در حالی که EV6 دارای یک زبان طراحی منحنی‌تر است.

EV6 همچنین دارای یک نوع "GT" است که ۵۷۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

قیمت گذاری: ۴۰ هزار دلار

تاریخ انتشار: پاییز ۲۰۲۱

 

عصر خودرو

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar