لیموزین هدیه رهبر کره شمالی با قطعات کره‌ جنوبی

دوشنبه 11 تیر 03 ساعت 15:18
لیموزین هدیه رهبر کره شمالی با قطعات کره‌ جنوبی

تحقیقات خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد لیموزینی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هدیه داده با قطعات ساخت کره‌جنوبی ساخته شده است.

پوتین هفته گذشته این ماشین را هنگام سفر به کره‌شمالی به کیم جونگ اون هدیه داد. این ماشین لیموزین رسمی دولت روسیه است که در سال ۲۰۱۸ با دستور آقای پوتین طراحی شد و توسط کارخانه آئوروس تولید می‌شود.

تحقیقات خبرگزاری رویترز نشان داده که کارخانه آئوروس بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ برای ساخت این ماشین قطعاتی دستکم به ارزش ۳۴ میلیون دلار از کشورهای دیگر وارد کرده است.

تحقیق رویترز نشان داده که آئوروس برای ساخت ماشین علاوه بر قطعات خودرو برای کارخانه‌اش حس‌گر، سیستم‌های کنترل و دستگاه جوش از کره جنوبی وارد کرده است. ارزش این واردات حدود ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برآورد می‌شود. قطعات دیگری هم از چین، هند، ترکیه، ایتالیا و چند کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا وارد شده است.

کیم جونگ اون زمستان گذشته کره جنوبی را دشمن شماره یک کره شمالی خواند و اعلام کرد که رابطه مسالمت‌آمیز بین این دو کشور غیرممکن است.

در جریان سفر ولادیمیر پوتین، او و کیم جونگ اون نوبتی با ماشین رانندگی کردند و فیلمی از آنها هنگام شوخی و گپ‌زدن در ماشین منتشر شد.

خبرگزاری رویترز می‌گوید با این که روسیه تلاش می‌کند پس از حمله به اوکراین، تاثیر تحریم‌های غرب بر این کشور را کم کند، اما صنایع روسیه هنوز تا حد زیادی به فن‌آوری‌های غربی نیاز دارند.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar