رضایت کامل مالکان کیا نیرو و تسلا مدل ۳

یکشنبه 10 بهمن 00 ساعت 15:30
رضایت کامل مالکان کیا نیرو و تسلا مدل 3
صاحبان خودروهای کیا نیرو و تسلا مدل۳ راضی ترین مشتریان خودروهای برقی در نظرسنجی جی.دی.پاور بودند.

در بین خودروسازان غیرلاکچری کیا نیرو با ۷۴۴ از ۱۰۰۰ بالاترین امتیاز را در بین پاسخ دهندگان به نظرسنجی جی.دی.پاور به دست آورده است. مقام دوم نیز از آن فورد موستانگ مک-ای است که ۷۴۱ امتیاز به کسب کرده است.

اما در سگمنت خودروهای پرمیوم یا ممتاز مقام اول و دوم از آن برند تسلا بود: مدل ۳ تسلا ۷۷۷ امتیاز و مدل Y‌ تسلا امتیاز ۷۷۰ را به دست آوردند.

پاسخ این پرسش که جی.دی.پاور چگونه به این امتیازها رسیده این است: این شرکت تحقیقاتی و نظرسنجی از مالکان خودروهای برقی خواسته است که در دسته بندی های مختلف و معیارهای تعیین شده امتیاز دهند. از جمله این معیارها می تواند به این موارد اشاره کرد: صحت پیمایش به ازای هر بار شارژ اعلام شده توسط کمپانی در عمل، در دسترس بودن کافی جایگاه های شارژ، تنوع باتری، هزینه های مالکیت خودروی برقی، لذت رانندگی، راحتی شارژ در منزل، استایل ظاهر بیرونی و درونی، امکانات فناوری و ایمنی، تجربه تعمیر و خدمات، کیفیت خودرو و قابلیت اطمینان.

به طور متوسط میزان رضایت مالکان خودروهای برقی از ۱۰۰۰ امتیاز ۷۵۴ امتیاز است. میزان رضایت مشتریان خودروهای برقی در کسانی که قبل از خودروی فعلی هم خودروی برقی داشته اند بالاتر بوده است. مهمترین دلیل رضایت آنها هم بهبود پیمایش به ازای هر بار شارژ در این خودروهای جدید است. طوری که ۸۶ درصد از پاسخ دهندگان صاحب خودروهای عادی بازار و ۸۷ درصد از خریداران خودروهای بخش پرمیوم یا ممتاز بازار مهمترین معیار در خودروهای برقی را همین پیمایش به ازای هر بار شارژ می دانند.

مهمترین دلایل نارضایتی از خودروهای برقی در این نظرسنجی سه موضوع بوده است: مشکلات در اینفوتینمنت، مشکلات در کیفیت و ظاهر بیرونی خودرو و سوم صداهای شنیدن صداهای نامتعارف از خودرو.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar