مدل تولیدی iNext روی پلت فرم جدید بی ام و ساخته خواهد شد + تصاویر

بروزرسانی در: سه شنبه 13 آذر 97 ساعت 17:21
مدل تولیدی iNext روی پلت فرم جدید بی ام و ساخته خواهد شد + تصاویر

شرکت بی ام و قصد دارد کانسپت ویژن iNext را سال ۲۰۲۰ وارد خط تولید کند و این خودرو قرار است روی یک پلت فرم جدید شرکت ساخته شود که برای استفاده در خودروهای احتراق داخلی، پلاگین هیبریدی و باتری الکتریکی طراحی شده است.

این موضوع بی ام و را قادر می‌کند تا نه تنها در موضوع طراحی مدل‌های آینده خود انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد، بلکه بتواند خودروهایی با پیشرانه‌های متفاوت در یک خط تولید بسازد.

این پلت فرم جدید قرار است روی تمام خودروهای بی ام و از سری ۳ به بالا استفاده شود. روی پلت فرم مذکور حتی امکان ساخت خودروهای موتور عقب هم وجود دارد.

گروه بی ام و می‌خواهد تمام خودروهای آتی خود را روی فقط ۲ پلت فرم تولید کند. یکی از آن‌ها پلت فرمی برای مدل‌های ارزان قیمت دیفرانسیل جلو است و دیگری نیز یک پلت فرم ویژه مدل‌های گران قیمت دو دیفرانسیل می‌باشد.

نسخه تولیدی خودروی ویژن iNext نیز روی پلت فرم دوم ساخته خواهد شد و به صورت استاندارد یک پیشرانه الکتریکی نصب شده در عقب روی خود دارد. مدل‌های پلاگین هیبریدی نیز به یک موتور الکتریکی نصب شده در عقب و یک پیشرانه احتراق داخلی نصب شده در جلو مجهز می‌شوند. خودروهای احتراق داخلی نیز همان ترکیب کلاسیک دیفرانسیل عقب و موتور جلوی خود را حفظ خواهند کرد.

منابع داخل شرکت می گویند حداکثر ظرفیت پیمایش مدل‌های باتری الکتریکی شرکت می‌تواند تا ۷۲۴ کیلومتر هم برسد، از سویی دیگر مدل‌های پلاگین هیبریدی ظرفیت پیمایش الکتریکی حدوداً ۱۰۰ کیلومتری خواهند داشت.

البته پلت فرم ماژولار جدید شرکت از تکنولوژی رانندگی خودران هم پشتیبانی خواهد کرد و به احتمال زیاد در مدل‌های آتی بی ام و امکان رانندگی خودران سطح ۵ را فراهم می‌نماید. در این سطح، نیازی به راننده وجود نخواهد داشت. اولین قدم البته تکنولوژی رانندگی خودران سطح ۳ است که در نسخه تولیدی iNext قرار است ارائه شود. این سیستم امکان رانندگی بدون نیاز به دست و تمرکز راننده را تا سرعت‌های ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند.

بی ام و از سال ۲۰۲۱ قصد دارد تست و آزمایش سیستم‌های خودران سطح ۴ و ۵ را در ناوگانی از خودروهای تستی شروع کند.

منبع ترجمه: Cars Coops

 

لینک های مفید :

قیمت روز خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو

قیمت محصولات سایپا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar