مدل جدید ب ام و M5 Competiton سریع‌تر و خشمگین‌تر از همیشه آمده است +گالری عکس

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
مدل جدید ب ام و M۵ Competiton سریع‌تر و خشمگین‌تر از همیشه آمده است +گالری عکس

دارندگان M5 برای بهره‌مندی از توان بالاتر و پرفورمنس بیشتر می‌توانستند پکیج آپشنال کامپتیشن را برای اتومبیل خود سفارش دهند. ولی امروز ب ام و این پکیج را تبدیل به یک مدل تازه در خانواده M کرده است.
ب ام و M5 Competiton از همان موتور ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو استفاده می‌کند که با تغییرات انجام گرفته بر روی آن می‌تواند ۶۱۷ اسب بخار قدرت و ۷۴۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این اتومبیل می‌تواند بین دورهای ۱۸۰۰ الی ۵۸۸۰ گشتاور را در اختیار راننده قرار بدهد که ۱۶۰ دور بیشتر از M5 عادی است.


به لطف جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک این مدل، که به طور ویژه برای این اتومبیل برنامه ریزی شده سرعت ۰ تا ۱۰۰ این مدل به ۳.۱ ثانیه رسیده است. از دیگر تغییرات فنی این مدل می‌توان به اگزوزهای اسپرت دوبل که با تغییر وضعیت رانندگی صدای گوناگونی را ارائه می‌کند، سفت‌تر شدن سیستم تعلیق و کاهش ارتفاع آن به اندازه ۵ میلی‌متر، زاویه منفی کمبر چرخ‌های جلو، نصب آنتی رول بارهای جدید برای جلو و عقب، ترمزهای تازه با ۶ پیستون داخلی اشاره کرد. دیسک‌های ترمز سرامیکی همینطور یکی از آپشن‌های انتخابی برای این اتومبیل است. در زیر M5 کامپتیشن رینگ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی فورج کاری شده قرار دارد که قطر آن در هر دو محور ۲۰ اینچ و عرض آن در جلو ۲۷۵ و در عقب ۲۸۵ میلی‌متر است تا پایداری اتومبیل را افزایش دهد.
تغییرات ظاهری این مدل نسبت به نسل قبل حاوی دستگیره‌ها، قاب آینه، اسپویلر عقب، آرم M5 و خروجی هوای کناری خودرو، قاب دور شیشه‌ها، زیر سپر عقب، جلو پنجره و آرم M5 مشکی براق است. تغییرات در داخل اتومبیل حاوی تغییر گرافیک لوگو خوش‌آمد گویی ب ام و، حک شدن لوگو M5 بر روی صندلی‌ها، کف‌پوش داخل و کمربندهای ایمنی می‌شود.


دوستداران ب ام و، M5 قبلی را خیلی دوست داشتند ولی باید دید سدان تازه مدرن و قدرتمند بام و یعنی M5 Competition با این تغییرات می‌تواند متقاضیان را خشنود کند یا نه. قیمت M5 Competiton 2019 از ۱۱۰.۹۹۵ دلار آغاز خواهد شد و بسته به امکانات سفارشی بالا خواهد رفت. این در حالی است که M5 قبلی از ۱۰۳.۵۹۵ دلار آغاز می‌شود. قرار است این اتومبیل ۲ ماهه دیگر بر روی خط تولید برود.

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar