نگاهی به سیر تحول مرسدس CLK کلاس + ویدیو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
نگاهی به سیر تحول مرسدس CLK کلاس + ویدیو

اعتراف کنید، همه ما دوست داریم که در اینترنت ویدیوهای مقایسه نسل‌های مختلف یک خودرو را تماشا کنیم. جدیدترین این ویدیوها را Cars Evolution ساخته و با تماشای آن، می‌توانید نگاهی کوتاه تاریخچه مرسدس بنز CLK کلاس داشته باشید. خودرویی فوق العاده جذاب که فقط ۱۲ سال عمر داشت و در این مدت، توانست ماشین بازهای زیادی را شیفته خود بکند. CLK را می‌توان یک خودرو جالب، با ترکیبی از ظاهر E کلاس و پلت فرم C کلاس معرفی کرد. به اعتقاد برخی افراد، این ترکیب یک ایده فوق العاده بود و گروهی دیگر، آن را یک فاجعه می‌دانستند.

مهم نیست شما به کدام دسته تعلق داشته باشید، تقریباً همه قبول دارند که CLK GTR که از نظر فنی عضو خانواده CLK کلاس محسوب می‌شود، یک ماشین فوق العاده بوده است. شاید بتوان آن را بزرگ‌ترین ابرخودروی دهه ۹۰ میلادی خواند، مدلی که فقط ۲۶ دستگاه از آن برای جاده ساخته شد. پس از یک مقدمه CLK با مدل CLK 320 1997، در ویدیو سعی می‌شود تا ما با GTR بیشتر آشنا شویم. این ویدیو را می‌توان یک کلاس آموزشی GTR هم به حساب آورد. دلیل آن این است که در ویدیو مذکور، می‌توانیم دو نسخه بسیار کمیاب از آن، که خیلی‌ها فراموشش کرده‌اند را ببینیم. اولی CLK GTR سوپر اسپرت با یک موتور دوازده سیلندر خورجینی ۷.۳ لیتری بزرگ‌تر و دومی CLK GTR رودستر. روی هم رفته، دو مدل سوپر اسپرت و شش مدل رودستر ساخته شد و هنوز هم، خیلی‌ها حتی بیشتر از اوایل قرن بیستم میلادی مشتاقانه به دنبال خریدشان هستند.

CLK GTR خودرویی فوق العاده بود و در این ویدیو، به خوبی می‌توانید با تأثیر آام‌گ روی CLK کلاس در طول این سال‌ها آشنا شوید. تقریباً همه فراموش کرده‌اند که CLK 55 آام‌گ ۲۰۰۳ چه خودروی فوق العاده ای بود. بعدها مدل CLK 63 آام‌گ مدل ۲۰۰۷ آن هم رونمایی شد و توانست توجه خیلی‌ها را به خود جلب کند. این ویدیو با CLK 500 مدل ۲۰۰۹ تمام می‌شود. سالی که تجربه CLK برای مرسدس بنز دیگر تمام شد و کمپانی، مدل‌های آن را از سال ۲۰۱۰ به خانواده E کلاس منتقل نمود.

با تماشای این ویدیو، جای خالی CLK 200 بیش از پیش احساس می‌شود. این روزها همچنین می‌توانید در آمریکا و اروپا، به قیمت یک جفت کفش برند یک دستگاه CLK 230 کمپرسور را خریداری نمایید. قبلاً بحث‌های بسیار زیادی در مورد خانواده CLK و این که آیا حذف آن از سوی مرسدس بنز کار درستی بوده یا نه، انجام شده است. نظر شما در این مورد چیست؟ چقدر با خانواده CLK آشنا هستید؟

چه CLK را دوست داشته باشید یا نه، باید قبول کنید که این کلاس مرسدس بنز، برخی مدل‌های بسیار خوب و به یاد ماندنی در تاریخ صنعت خودرو داشته است.

منبع ترجمه: motor1

ویدیو:

گالری تصاویر:

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar