مشخصات مرسدس بنز EQE اعلام شد

جمعه 13 آبان 01 ساعت 09:27
مشخصات مرسدس بنز EQE اعلام شد

مرسدس بنز EQE در همین پاییز راهی نمایندگی‌های فروش ایالات‌ متحده می‌شود و سازندۀ آلمانی حالا قیمت و مشخصات کامل سدان الکتریکی خود را اعلام کرده است. قیمت نسخۀ پایۀ این خودرو بنام EQE350 پریمیوم از ۷۴,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود.

این تیپ در بیرون از چراغ‌های جلوی LED، سانروف پانوراما و رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی بهره می‌برد و در داخل به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر ۱۲.۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز است. این سیستم از ناوبری مخصوص EQ بهره می‌برد که مسیر مناسب را با توجه به سبک رانندگی، میزان شارژ باطری‌ها و جایگاه‌های شارژ در طول مسیر نشان می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این نسخه نیز می‌توان به سیستم صوتی برمستر، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ، شارژر بی‌سیم گوشی، پارکابی‌های چراغ‌دار و حسگر اثرانگشت برای احراز هویت اشاره کرد. در بخش ایمنی هم مرسدس بنز مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده شامل دستیار نقاط کور، دستیار فعال حفظ حرکت میان خطوط، دستیار نوربالا و پکیج پارک با سیستم نمای فراگیر را به‌صورت استاندارد برای سدان الکتریکی خود در نظر گرفته است. تیپ بعدی، EQE350 اکسکلوسیو است که قیمت آن از ۷۷ هزار دلار آغاز می‌شود و از ویژگی‌هایی مثل ناوبری واقعیت افزوده، نورپردازی داخلی فعال، دستیار فعال فرمان، دستیار ترمز، دستیار محدودکنندۀ سرعت با قابلیت تشخیص علائم ترافیکی و… بهره می‌برد.

بالاترین تیپ این نسخه هم پیناکل نام دارد که تمام تجهیزات دو تیپ قبلی را همراه با کنترل تهویۀ چهار منطقه‌ای، هدآپ دیسپلی و USB-C صد واتی ارائه می‌کند. EQE350 به یک موتور الکتریکی در عقب با ۲۸۸ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است که خودرو را ظرف ۶.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. وظیفۀ تأمین انرژی موردنیاز این موتور هم بر عهدۀ یک پکیج باطری ۹۰.۶ کیلووات ساعتی است.

اما خریدارانی که خواهان کشش بهتر در هر شرایط آب‌وهوایی هستند، می‌توانند EQE350 4Matic را انتخاب کنند که به قوای محرکۀ دو موتوره چهارچرخ محرک مجهز است. البته قدرت این مدل مثل نسخۀ محرک عقب ۲۸۸ اسب بخار است اما گشتاور آن به ۷۶۳ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل می‌تواند ظرف حدود ۶ ثانیه خود را از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. در صدر این خانواده هم مدل EQE500 4Matic با قیمت ۸۵,۹۰۰ دلار و تجهیزات بیشتری مثل تودوزی تمام چرمی و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب قرار دارد. این نسخه از ۴۰۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۷ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مرسدس بنز برد تخمینی مدل EQE350 محرک عقب پایه را حدود ۴۹۰ کیلومتر اعلام کرده است. این خودرو از قابلیت شارژ سریع ۱۷۰ کیلوواتی هم برخوردار است که می‌تواند از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطری‌ها را در کمتر از ۳۲ دقیقه شارژ کند. در خانه اما با شارژرهای ۲۴۰ ولتی ۳۲ آمپری، شارژ از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد باطری‌ها حدود ۹.۵ ساعت طول خواهد کشید.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar