ممنوع بودن استفاده از خودرو تسلا در پاریس

پنج شنبه 25 آذر 00 ساعت 11:22
ممنوع بودن استفاده از خودرو تسلا در پاریس

 "یان ریکوردل" (Yann Ricordel) معاون رئیس اجرایی این شرکت تاکسی‌رانی به رویترز گفته است که راننده این خودرو که هنگام بروز سانحه خارج از خدمت بود و خانواده خود را به رستوران می‌برد که کنترل ماشین را از دست داد و به یک ون برخورد کرد. راننده سپس با یک دوچرخه سوار برخورد کرد و پس از آن نیز به سه عابر پیاده زد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ۲۰ نفر در پی این حادثه آسیب دیده‌اند که حال هفت نفر از آن‌ها وخیم است، یک نفر از این افراد فوت کرده و سه نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

یک زن ۲۰ ساله که شاهد این اتفاق بود به "Le Parisien" گفت: من برخورد دو ماشین را دیدم که با صدای زیادی همراه بود. من فکر کردم دارم می‌میرم  به داخل رستوران رفتم و زیر میز جلوی پیشخوان پنهان شدم.

"جروم کومت" (Jérôme Coumet) شهردار منطقه ۱۳ پاریس نیز می‌گوید که این حادثه به دلیل نقص فنی خودرو رخ داده است. در حالی که شرکت تسلا راننده را مقصر می‌داند.

"ریکوردل" خاطرنشان کرد که این شرکت در حال کار با دولت برای انجام تحقیقات پلیسی کامل است تا مشخص شود که مقصر این حادثه، راننده بوده است یا نقص فنی خودرو تسلا.

او افزود: امروز ما دو دیدگاه متفاوت در مورد این موضوع داریم. ما خودروهای مدل سه تسلا را تا زمان اتمام تحقیقات در حالت تعلیق نگه می‌داریم.

تسلا می‌گوید که این حادثه به دلیل بروز نقص فنی رخ نداده است اما نظر راننده خودرو برخلاف این است.

راننده این خودرو می‌گوید که سرعت ماشین تسلا بی هیچ دلیل مشخصی افزایش یافت و ترمزهای آن نیز کار نمی‌کردند.

شرکت تاکسی‌رانی پاریس استفاده از خودرو "تسلا"‌ را ممنوع کرد.

در تصاویر منتشر شده می‌توان عابرین پیاده آسیب‌دیده‌ای که روی زمین دراز کشیده‌اند را مشاهده کرد این در حالی است که مسافرین خودرو تسلا در میان آسیب‌دیدگان نیستند.

سخنگوی تسلا به "Le Parisien" گفت که شرکت ایلان ماسک داده‌هایی که می‌توانسته خودرو را از راه دور کنترل کند در اختیار مقامات قرار می‌دهد.

"ریکوردل" می‌گوید که در آمد صاحبان خودرو تسلا مدل سه در طول تعلیق جبران می‌شود و این شرکت به دنبال جایگزین‌هایی است که رانندگان بتوانند هرچه زودتر کار خود را از سر بگیرند.

G7 یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تاکسی‌رانی پاریس است که ۹۰۰۰ راننده دارد. این راننده‌ها به طور مستقل با ماشین خودشان کار می‌کنند. نیمی از خودروهای این شرکت برقی هستند و این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ تمامی خودروها را برقی کند و تبدیل به شرکتی سبز شود.

خودروهای تسلا پیش از این نیز چندین بار حادثه‌آفرین شده بودند. در ماه فروردین سیستم خودران این شرکت باعث فوت دو نفر شد. در سال ۲۰۱۸ پلیس خودروی تسلا مدل S فردی را متوقف کرد که مست کرده و خوابیده بود و خودرو در حالت خودران با سرعت ۷۰ مایل بر ساعت(۱۱۰ کیلومتر) در حال حرکت بود.

در همان سال راننده‌ی دیگری با خودروی مشابه که سیستم خودران را فعال کرده بود و با موبایلش کار می‌کرد به یک خودروی فورد بدون سرنشین برخورد کرد. این فرد از شرکت تسلا شکایت کرد زیرا معتقد بود این شرکت او را گمراه کرده و این تصور غلط را به وجود آورده است که می‌توان با حداقل نظارت با تسلا رانندگی کرد. و در حادثه‌ای دیگر خودرو تسلا به ماشین پارک شده کلانتر برخورد کرد.

موارد دیگری نیز وجود دارد، در اوایل سال ۲۰۲۰، اداره‌ی امنیت رفت‌وآمد در بزرگراه‌ها(NHTSA) تحقیق در مورد ۱۴ مورد از تصادفات خودروهای تسلا که در حالت خودران بوده‌اند را آغاز کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar