نسل جدید مزدا میاتا رودستر با نام ۹۹۰S ویژه ژاپن معرفی شد

بروزرسانی در: جمعه 14 آبان 00 ساعت 17:39
نسل جدید مزدا میاتا رودستر با نام 990S ویژه ژاپن معرفی شد

مزدا بی سر و صدا سبک وزن ترین نسخه رودستر نسل چهارم خود را که در ایالات متحده با نام MX-5 Miata شناخته می شود، معرفی کرد. کمپانی مزدا به نسل جدید رودستر مزدا میاتا لقب ۹۹۰S داده است زیرا وزن آن کمتر از ۹۹۰ کیلوگرم است.

از نظر ظاهری، مزدا میاتا ۹۹۰S با سقف کروک سرمه ای رنگ، پرده‌های آبی روی دریچه‌های هوای کابین و نشان‌های آبی برمبو روی کالیپرهای ترمز متمایز می‌شود. مزدا میگوید رنگ آبی حس آرامش را منتقل می کند.

مزدا میاتا ۹۹۰S همچنین یک سیستم هندلینگ جدید را معرفی می کند که مزدا آن را "کنترل تثبیت وضعیت خودرو" می نامد. مانند G-Vectoring Control، از نرم افزار و حسگرها برای تشخیص حرکت استفاده می کند تا به طور نامحسوسی پویایی را افزایش دهد. در این حالت، اگر نیروهای جانبی بیشتر از ۰.۳ گرم را تشخیص دهد، متوجه می‌شود که خودرو در پیچ است و مقدار کمی ترمز را روی چرخ عقب داخلی اعمال می‌کند. مزدا می‌گوید این کار به هندلینگ بهتر خودرو در پیچها کمک میکند و تمایل خودرو برای بلند شدن از زمین را کاهش میدهد. هنگامی که EPS خاموش است، این سیستم را می توان غیرفعال کرد.

مزدا میاتا ۹۹۰S در ایالات متحده موجود نخواهد بود.رودستر مزدا میاتا ۹۹۰S از یک موتور ۱.۵ لیتری ۱۳۰ اسب بخاری بهره میبرد در صورتی که مدلی که در بازار آمریکا عرضه میشود از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۸۱ اسب بخاری بهره میبرد که حدودا ۵۰ کیلوگرم سنگین تر از مدل ۹۹۰S است اما همچنان نسبت وزن به قدرت بهتری نسبت به ۹۹۰S دارد که اینجا جای سوال است که چرا نسل جدید مزدا با مدل ۹۹۰S به ۱۳۰ اسب بخار بسنده کرده است.

با این حال، مدیر توسعه Shigeki Saito معتقد است که حتی با خروجی کمتر، ۹۹۰S ناب ترین خودرو در خط تولید مزدا است. او در مراسمی گفت: "اسب بخار و تفریح با هم تناسبی ندارند، اما سبک بودن و تفریح با هم تناسب دارند." !

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar