نسل جدید پورشه پانامرا با مدل ۲۰۲۴ به ۶۵۰ اسب بخار میرسد

چهارشنبه 1 شهریور 02 ساعت 17:22
نسل جدید پورشه پانامرا با مدل 2024 به 650 اسب بخار میرسد

پس از عرضه پورشه تایکان الکتریکی در سال ۲۰۱۹، آینده پانامرا برای مدتی تیره و تار به نظر می‌رسید، زیرا بسیاری در این فکر بودند که آیا پورشه پانامرای هیبریدی باز هم تولید خواهد شد؟

هنگامی که اولین عکس های جاسوسی از پورشه پانامرا ظاهر شد، بسیاری فکر میکردند که این فقط یک فیس لیفت باشد، اما این برند لوکس آلمانی می گوید که پورشه پانامرا در سال ۲۰۲۴ در نسل جدید به بازار عرضه خواهد شد. نسل جدید پانامرا فاصله محوری بیشتری دارد و همچنین درهای عقب بزرگ‌تر شده اند که این کار برای سهولت در سوار شدن و پیاده شدن از صندلی‌های عقب است. همچنین آلیاز به کار رفته در بدنه خودرو نسبت به نسل قبلی محکم تر و ضخیم تر شده است.

توماس فریموت، معاون خط تولید مدل پانامرا، می گوید تغییراتی در شاسی، ساختار بدنه، پیشرانه و نرم افزار پورشه پانامرا نسل جدید ایجاد شده است. نسل سوم پانامرا دارای فرمان پذیری چرخ عقب و همچنین سیستم چهار چرخ محرک تغییر پذیر با میزان گشتاور است. هم چنین سیستم تعلیق نسل جدید بسیار نرم تر شده است و سواری دلنشین تری را ارائه میدهد.

پانامرا 2024

نسخه‌های V6 و V8 با پیشرانه‌های معمولی باقی خواهند ماند و با چهار مدل پلاگین هیبریدی تکمیل می‌شوند. توربو S هیبریدی با یک تریم جدید به نام "Turbo E-Hybrid" جایگزین شده است که دارای قدرت ۶۵۰ اسب بخاری می باشد. این نسخه دارای یک موتور V8 ارتقاء یافته با یک جفت توربو و یک موتور الکتریکی خواهد بود که نیروی خود را از طریق جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته دوکلاچه به هر چهار چرخ منتقل میکند.

این پرچمدار پورشه دارای یک باتری ۲۵.۹ کیلووات ساعتی (قبلا ۱۷.۹ کیلووات ساعت بوده) با ۷۰ درصد برد الکتریکی بیشتر است، بنابراین حدود ۸۵ کیلومتر مسافت بیشتری را طی خواهد کرد.

تفاوت پانامرا 2024 نسل جدید با قدیم (تصویر بالا نسل جدید است)

تفاوت پانامرا ۲۰۲۴ نسل جدید با قدیم (تصویر بالا نسل جدید است)

نسخه اولیه پورشه پانامرا توربو E-Hybrid دارای رینگهای ۲۰ اینچی با لاستیک‌های میشلن عریض ۲۷۵/۴۰ در جلو و ۳۱۵/۳۵ در عقب است. وزن این خودرو چیزی در حدود ۲۳۰۰کیلوگرم است و گشتاور ترکیبی آن بیش از۹۰۰ نیوتن مترخواهد بود. تخمین زده میشود شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۳.۱ ثانیه است و تاپ اسپیدی در حدود ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.پورشه اعلام کرده است که تا اواخر سال جاری از پانامرا جدید رونمایی خواهد کرد و ما هم مشتاقانه منتظر این رونمایی با شکوه هستیم!

منبع ترجمه : Motor1.Com

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar