امن ترین ماشین های خارجی در بازار ایران کدامند؟ لیست ۵ خودروی خارجی با ایمنی بالا

دوشنبه 7 اسفند 02 ساعت 12:08
امن ترین ماشین های خارجی در بازار ایران کدامند؟ لیست 5 خودروی خارجی با ایمنی بالا

یکی از لذتبخش‌ترین تفریح‌هایی که روح را تازه می‌کند و روان را جلا می‌بخشد، مسافرت است. هیچ چیز شیرین‌تر از این نیست که دست خانواده یا دوستان را بگیرید، سوار خودرویتان شوید و بزنید به جاده. اما محقق شدن لذت سفر، شرایطی هم دارد که اگر توجه کافی به آنها نداشته باشید، انگشت پشیمانی خواهید گزید. یکی از مشکلاتی که می‌تواند حلاوت سفر را هلاهل کند، تصادف است.

نگاهی که به گزارش تحلیل تصادف‌ها بیندازید، متوجه خواهید شد یکی از اصلی‌ترین عوامل بروز خسارت‌های مالی و جانی، پایین بودن کیفیت بدنه و مونتاژ سرسری ماشین‌هاست. عدم رعایت امنیت در چهارچرخ‌هایی که به نام خودروی ایمن به خلق خدا فروخته می‌شوند، تأثیر جبران ناپذیری بر آسایش، سلامتی و جان افراد دارد. در کارنامه بسیاری از شرکت‌های خودروسازی کشورهای درحال توسعه، آمار تکان دهنده‌ای از نرخ آسیب‌های غیرقابل بازگشت به خودرو، صدمه شدید به سرنشینان و فوت وجود دارد.

اما با وجود تحریم‌های سفت و سخت، چطور باید خودروهای خارجی با ایمنی بالا را در بازار پیدا کرد؟ در ادامه، ابتدا خواهیم دید که اصولاً چه فاکتورهایی باعث می‌‌شوند یک ماشین خارجی امن باشد. سپس به معرفی تعدادی از خودروهای خارجی بهینه خواهیم پرداخت که ایمنی آنها توسط کاربران و منتقدان خودرو تأیید شده است.

معیارهای انتخاب ایمن ترین خودروهای خارجی

طبق تجربه، بسیاری از ما به خوبی واقف هستیم که ایمن ترین خودروهای خارجی، در زمینه حفاظت از سرنشینان یک سروگردن از سدان‌های داخلی بالاتر هستند. امن ترین ماشین های خارجی در بازار ایران، امتحان خود را در تست تصادف پس داده‌اند و اثبات شده که بالای ۷۰ درصد شانس حفاظت از سلامت افراد سرنشین را دارند.

به طور کلی، خودرویی می‌تواند در زمره امن ترین ماشین های خارجی در بازار ایران جا بگیرد که ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

  • آزمون‌های تصادف: یکی از مهم‌ترین معیارها برای سنجش ایمنی خودرو، نتایج آزمون‌های تصادف معتبر مانند Euro NCAP و IIHS است. این آزمون‌ها، عملکرد خودرو را در شرایط مختلف تصادف مانند برخورد از جلو، و عقب، بررسی می‌کنند.

  • سیستم‌های ایمنی فعال: امکاناتی از جمله ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم هشدار برخورد از جلو (FCWS) و سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB) بایستی در مجموعه سیستم ایمنی فعال خودرو وجود داشته باشند.

  • سیستم‌های ایمنی غیرفعال: این سیستم‌ها شامل مواردی مانند کیسه‌های هوا، کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده‌های بار می‌شوند.

  • ویژگی‌های ساختاری خودرو: استحکام بدنه و شاسی، نقش مهمی در حفظ جان سرنشینان در تصادفات دارند.

امن ترین ماشین های خارجی در بازار ایران کدامند؟

اگر عاشق مسافرت و رانندگی در بزرگراه‌‍‌ها هستید یا صرفاً قصد خرید خودروی ایمنی را دارید که در صورت بروز حوادث سپری برای جان شما باشد، پیشنهاد می‌کنیم کمی سخاوت به خرج دهید و یکی از ایمن ترین خودروهای خارجی در لیست را برگزینید. هزینه‌ای که برای خرید امن ترین ماشین های خارجی در بازار ایران صرف شود، هزاران بار بهتر از خرجی است که یک ماشین بی‌کیفیت بعد از تصادفی تلخ روی دستتان بگذارد.

میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر

یکی از SUVهای قدرتمند و شناخته شده در بازار ایران، میتسوبیشی اوتلندر (Outlander) است که به واسطه کیفیت ساخت بالا و بدنه مستحکم، تکنولوژی ایمنی پیشرفته و سنسورهای به کار رفته، یکی از امن ترین ماشین های خارجی در بازار ایران به حساب می‌آید.

اوتلندر در تست‌های تصادف موسسه Euro NCAP موفق به کسب رتبه ۵ ستاره شده که نشان‌دهنده سطح بالای ایمنی این خودرو برای سرنشینان در تصادفات است. استفاده از طیف وسیع سیستم‌های ایمنی مانند ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم هشدار نقطه کور (BSM)، سیستم هشدار برخورد از جلو (FCWS) و سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB) به طور قابل توجهی از بروز تصادفات و آسیب‌های سرنشینان جلوگیری می‌کند. به علاوه این ماشین مجهز به فناوری توقف اتوماتیک در صورت برخورد به جسم خارجی است.

تویوتا کرولا

تویوتا کرولا

مخلوق فولادی محبوب ژاپنی در میان ایمن ترین خودروهای خارجی یعنی تویوتا کرولا، از جمله ماشین‌های ۵ ستاره در NCAP موجود در بازار به حساب می‌آید. علاوه بر ایمنی بالا، این ماشین خطوط جذاب و کابینی مستحکم با فضای فراوان برخوردار است. همین امر، آن را به یک سدان خانوادگی عالی تبدیل می‌کند.

تویوتا کرولا به طیف وسیعی از سیستم‌های ایمنی فعال و غیرفعال مجهز شده است. استفاده از بدنه و شاسی مستحکم، ضربات را به طور موثری جذب و از سرنشینان محافظت می‌کند. مدل‌های ۲۰۱۵ به بعد تویوتا کرولا به فناوری‌های نوین ایمنی مانند سیستم تشخیص عابر پیاده و سیستم هشدار نقطه کور مجهز هستند که به رانندگان در رانندگی ایمن‌تر کمک می‌کنند.

رنو تلیسمان

رنو تلیسمان

سدان محبوب و خوش دست رنو با هندلینگ عالی که از سال ۲۰۱۶ وارد بازار ایران شد، یکی از خودروهای خارجی با ایمنی بالا به حساب می‌آید. در ابتدای کار، تیپ E2 این خودرو با نمره ۵ ستاره NCAP به بازار معرفی گردید. اما در سال ۲۰۱۷ تیپ E3 جای خودروهای E2 را گرفت.

رنو تلیسمان به طیف وسیعی از سیستم‌های ایمنی فعال و غیرفعال مجهز شده است که از جمله آنها می‌توان به ABS، ESC، ایربگ صندلی جلو، کمربندهای پیش‌کشنده و محدودکننده‌های بار اشاره کرد. این سدان جمع و جور از قدرت موتور مناسبی برخوردار است که آن را به یک انتخاب معقول برای خانواده‌‌های ایرانی می‌نماید.

تویوتا راو۴

تویوتا راو4

برند قدیمی و نام آشنای تویوتا مدتی در عرصه تولید خودروهای خارجی با بالاترین امنیت در ایران اندکی ضعف عملکرد داشت، اما با راوفور اثبات کرد که هنوز پرچمدار بهترین کمپانی‌های خودروسازی در جهان است.

تویوتا راو۴ به عنوان یک شاسی‌بلند خانوادگی، انتخابی ایده‌آل برای رانندگانی است که به دنبال خودرویی ایمن، راندمان بالا، جادار و با قابلیت‌های آفرود مناسب می‌گردند. این خودرو با کسب رتبه ۵ ستاره ایمنی از Euro NCAP و تجهیز به سیستم‌های پیشرفته ایمنی، خیال راننده را از بابت سلامتی سرنشینان آسوده می‌کند. وجود سیستم‌های ایمنی فعال، سنسورهای ترافیک و ضربه از جهات مختلف با موتوری پرقدرت، راوفور را به عنوان یکی از امن ترین ماشین های خارجی در بازار ایران به خوبی جا انداخته‌اند.

خرید یا اجاره ایمن ترین خودروهای خارجی برای سفر، کدام بهتر است؟

کمتر کسی است که از قیمت نجومی هر کالایی که رویش دست می‌گذارد، آگاه نباشد. با وجود نوسان قیمتی (به خصوص در بازار پرتلاطمی مانند خودرو) کوچکترین حرکت باعث می‌شود قیمت ماشین سر به فلک بکشد.

اما این امر باعث نمی‌شود تا برای مسافرت، همان خودروی غیراستاندارد همیشگی را زیر پا بیندازید و ریسک حوادث غیرمترقبه را بپذیرید. اگر قصد دارید همراه خانواده یا دوستان به سفر بروید، بایستی یک همسفر قدرتمند به همراه داشته باشید که در پیچ و خم جاده‌ها هندلینگ مناسبی از خود نشان بدهد. مسیرهای ناهموار را بدون آخ گفتن به خوبی طی کند و در صورتی که خدای ناکرده حادثه‌ای رخ داد، مثل سپری از شما حفاظت کند.

احتمالاً حالا می‌پرسید: «شما که گفتید قیمت خودرو خدا تومان است، چطور با خودروهای خارجی با بالاترین امنیت در ایران برویم سفر؟!». جواب سؤال شما، نزد مؤسسه اجاره خودرو سپریس است. برای تجربه سفر با یکی از امن ترین ماشینها در بازار ایران، نیازی نیست حتماً مالک آن باشید تا بتوانید سفر با ایمن ترین خودروهای خارجی را تجربه کنید!

نظرتان درباره یک شرکت برای اجاره خودرو خارجی که با قیمت عالی، نه تنها امکان اجاره خودرو در استان‌های مختلف ایران را فراهم می‌کند بلکه در استانبول، عمان و دبی نیز خدمات ارائه می‌دهد چیست؟ نه، خیالاتی نشده‌ایم. داریم از مرکز اجاره خودرو سپریس صحبت می‌کنیم که گزینه‌های متنوعی از بهترین و امن‌ترین ماشین‌‌های فرانسوی، آلمانی، ژاپنی و کره‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. فرقی ندارد قصد مسافرت تکی داشته باشید یا گشت و گذار همراه خانواده و دوستان. می‌توانید با یک جستجوی ساده در لیست ماشین‌های سپریس، از سدان‌‌های جمع و جور گرفته تا کراس اوورهای کامپکت، SUVهای جادار مناسب جاده‌های ناهموار و حتی ون‌های بالای ۷ نفره را با هزینه‌ای بسیار معقول اجاره بفرمایید.

مزیت بزرگ سپریس نسبت به سایر سازمان‌های کرایه ماشین، طی فرایند اجاره ماشین برای سفر با کمترین دردسر و بیشترین سرعت است! مراحل اجاره ماشین در سپریس، از انتخاب بهترین خودرو گرفته تا ثبت درخواست و عقد قرارداد با میزبان به صورت اینترنتی انجام می‌شود تا به آسایش شما خللی وارد نیاید. در نهایت پس از تحویل خودرو، کارشناسان سپریس آماده پشتیبانی لحظه به لحظه شما خواهند بود تا خاطره‌ سفری بی‌دردسر و لذتبخش برای شما برجا بماند.

سخن آخر

انتخاب امن‌ترین ماشین خارجی در بازار ایران، دغدغه‌ای همیشگی برای رانندگانی است که به جان خود و سرنشینانشان اهمیت می‌دهند. جاده‌های پرفراز و نشیب، ترافیک سنگین و عدم رعایت قوانین رانندگی، خطرات رانندگی را در ایران افزایش داده‌اند. در این میان، انتخاب خودرویی ایمن، می‌تواند حکم یک فرشته نجات را داشته باشد.

از سوی دیگر، هزینه‌های سنگین خرید و سرویس ایمن ترین خودروهای خارجی باعث شده است تا بسیاری از هم‌وطنان حتی برای خرید خودرو داخلی هم تردید کنند، چه رسد به خودروهای خارجی موجود در ایران. ولی ما یک شانس بزرگ داریم و آن، دسترسی به تکنولوژی‌هایی است که سرعت و اطمینان خاطر را برای ما به ارمغان می‌آورند.

شرکت اجاره خودرو سپریس، با ارائه خدمات آنلاین رنت ماشین آماده است تا موجبات سفری دلچسب در کمال ایمنی را با انواع خودرو وارداتی ایمن برای شما فراهم نماید. ثبت نام در سایت سپریس و بازدید از لیست خودروها، بیش از چند دقیقه وقت شما را نخواهد گرفت. مزیت رنت ماشین برای مدت دلخواه، این است که با بودجه‌ای اقتصادی (شاید حتی کمتر از یک بیستم قیمت روز یک ماشین خارجی امن) می‌توانید در هر بار سفر، تجربه سواری با یکی از امن ترین ماشین های خارجی در بازار ایران را داشته باشید!

امیدواریم پس از بازگشت سلامت از سفر، از خودتان بابت اعتماد به پیشنهاد ما و خدمات مؤسسه سپریس، تشکر کنید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar