نگاهی به بازار پررونق لوکس سازها در سال ۲۰۱۸

بروزرسانی در: دوشنبه 24 دی 97 ساعت 03:58
نگاهی به بازار پررونق لوکس سازها در سال 2018

سال پیش سالی فوق العاده برای برخی از شرکت‌های خودروساز تولید کننده مدل‌های لوکس بود. ما در این مطلب نگاهی به آمار فروش پنج لوکس ساز صنعت خودروی دنیا می‌اندازیم تا ببینیم هر یک چگونه توانسته‌اند رکوردهای فروش جدیدی ثبت کنند.

این افزایش فروش لوکس سازها زمانی جالب و قابل توجه می‌شود که بدانید در کل، بازار خودروهای صفر کیلومتر در همه جای دنیا اوضاع خوبی نداشته و حتی چین نیز به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودرویی جهان با افت فروش روبرو شده است. جالب است بدانید آسیا و آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۸ توانسته‌اند عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروهای لوکس و ابرخودروها را به خود اختصاص بدهند.

نگاهی به بازار پررونق لوکس سازها در سال 2018

مک لارن

این خودروساز بریتانیایی در سال ۲۰۱۸ به نسبت ۲۰۱۷ رشد فروشی ۴۹.۳ درصدی را تجربه کرد. مک لارن تأیید کرده که آمریکای شمالی بزرگ‌ترین بازار آن‌هاست و در سال ۲۰۱۸ عملکرد آن‌ها در این بازار فوق العاده بوده است. اکنون هشتمین سال متوالی می‌باشد که مک لارن رشد فروش را تجربه می‌کند. در سال ۲۰۱۸ این شرکت دو کشور جدید لتونی و لهستان را به لیست بازارهایی که در آن‌ها فعالیت می‌کند اضافه کرد. مک لارن همچنین نمایشگاه‌ها و نمایندگی‌های جدیدی در دو ایالت واشنگتن و میشیگان در آمریکا افتتاح نموده است. در اروپا، فروش شرکت افزایشی ۴۴.۲ درصدی، در بریتانیا ۴۹.۲ درصدی و در چین ۱۲۲.۵ درصدی را تجربه کرده است. روی هم رفته، سال ۲۰۱۸ مک لارن توانست ۴۸۰۶ دستگاه خودرو بفروشد.

نگاهی به بازار پررونق لوکس سازها در سال 2018

پورشه

این شرکت سازنده خودروهای لوکس و اسپرت آلمانی در سال ۲۰۱۸ در سراسر جهان توانست ۲۵۶ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودرو بفروشد و چین بزرگ‌ترین بازار آن‌ها بود. در این کشور پورشه با فروشی ۸۰ هزار و ۱۸۰ دستگاهی توانست رشدی ۱۲ درصدی در مقایسه با سال قبل تجربه کند. اروپا با ۷۷ هزار و ۱۲۶ دستگاه رتبه دوم را به خود اختصاص داد و آمریکا با ۵۷ هزار و ۲۰۲ دستگاه در جایگاه سوم قرار گرفت. روی هم رفته در آمریکای شمالی پورشه با تحویل ۷۰ هزار و ۴۶۱ دستگاه رشدی ۴ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۷ تجربه کرده است. فروش این شرکت در اروپا هم ۴ درصد افزایش یافته است. ۲۰۱۸ سال بسیار خوبی هم برای ۹۱۱ بود. در شرایطی که نسل جدید آن به زودی وارد بازار خواهد شد، این خودرو رشد فروشی ۱۰ درصدی را تجربه کرده است.

نگاهی به بازار پررونق لوکس سازها در سال 2018

رولز رویس

رشد چشم گیر فروش رولز رویس سال ۲۰۱۸ نیز ادامه داشت و در این سال، شرکت توانسته بهترین عملکرد خود در تاریخ ۱۱۵ ساله‌اش را از نظر فروش تجربه کند. آمریکایی‌ها کمک زیادی به این افزایش فروش فوق العاده داشته‌اند، ولی طبق اعلام شرکت، رشد فروش آن‌ها در همه بازارها برقرار بوده است. رولز رویس امسال همچنین نخستین نمونه‌های شاسی بلند کولینان را توانست قبل از کریسمس تحویل بدهد و گفته که در حال حاضر تا نیمه دوم ۲۰۱۹ مدل‌های مختلفی از این خودرو را پیش فروش کرده است. فانتوم پرفروش‌ترین مدل رولز رویس بوده و در کل، رولز رویس سال ۲۰۱۸ توانسته ۴۱۰۷ دستگاه خودرو بفروشد.

نگاهی به بازار پررونق لوکس سازها در سال 2018

مرسدس بنز

شرکت مرسدس بنز به عنوان پرفروش‌ترین برند در میان ۵ شرکت این لیست، در سال ۲۰۱۸ توانسته رشدی ۰.۹ درصدی را ثبت کند. در کل، این برند روی هم رفته ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه فروش داشته و مرسدس بنز توانسته رکور فروشی جدید ثبت کند. مرسدس بنز همچنین توانسته در رقابت با رقبای سنتی خود شامل بی ام و و آئودی عملکرد بهتری از نظر فروش داشته باشد. در میان پرفروش‌ترین مدل‌های مرسدس بنز شاسی بلندها و سدان E کلاس دیده می‌شوند. منطقه آسیا اقیانوسیه بهترین بازار مرسدس بنز بوده و با رشد فروشی بزرگ، این شرکت در چین ۶۵۲ هزار و ۹۹۶ دستگاه خودرو فروخته است. در آمریکا اوضاع خیلی بر وفق مراد مرسدس بنز نبوده و آن‌ها با کاهش فروشی ۶.۳ درصدی مواجه شده‌اند. در بازار آمریکای شمالی نیز فروش مرسدس بنز ۵.۶ درصد کم شده است.

نگاهی به بازار پررونق لوکس سازها در سال 2018

لامبورگینی

آمریکایی‌ها واقعاً عاشق لامبورگینی هستند. آمریکا همچنان با فاصله بهترین بازار لامبورگینی محسوب می‌شود و این شرکت در سال ۲۰۱۸ توانسته رشد فروشی ۵۱ درصدی را تجربه کند. روی هم رفته، لامبورگینی سال ۲۰۱۸ تعداد ۵۷۵۰ دستگاه خودرو فروخته است. در مجموع، ۱۵۹۵ دستگاه از این تعداد خودرو در آمریکا فروخته شده‌اند و بریتانیا با ۶۳۶ دستگاه رتبه دوم را در اختیار دارد. ژاپن با ۵۵۹ دستگاه در رتبه سوم جای گرفته است. در کل، فروش لامبورگینی در همه بازارهایی که حضور دارد در مقایسه با سال پیش افزایش داشته است. شاسی بلند اوروس بدون شک نقش بزرگی در این رشد فروش داشته و از مجموع خودروهای فروخته شده، ۱۷۶۱ دستگاه متعلق به این مدل می‌باشد.

منبع ترجمه: Motorauthority

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar