هر هکری بتواند تسلا مدل ۳ را هک کند یک تسلا جایزه می‌گیرد

بروزرسانی در: پنج شنبه 27 دی 97 ساعت 09:26
هر هکری بتواند تسلا مدل 3 را هک کند یک تسلا جایزه می‌گیرد

ایلان ماسک در جهت گرفتن باگ‌های امنیتی خودروهای تسلا مدل ۳ وعده داده است که هر هکری بتواند نرم‌افزار این خودرو را هک کند، صاحب یک خودروی تسلا مدل ۳ رایگان خواهد شد.

کمپانی خودروسازی تسلا (Tesla) به منظور یافتن نواقص نرم‌افزار خودروی جدید خود یعنی تسلا مدل ۳، یک رقابت "عیب یابی" راه می‌اندازد و به هر کسی که بتواند تسلا مدل ۳ را هک کند یک خودروی رایگان هدیه می‌دهد.

اگر تا به حال نام مسابقه "عیب یابی" به گوش‌تان نخورده است، ممکن است تعجب کنید که چرا تسلا باید به کسی که خودرویش را هک کند، یک خودروی مجانی بدهد.

مزیت برگزاری چنین مسابقه‌ای قائم بر این اصل است که هیچ کس در بالا بردن امنیت خانه شما شایسته‌تر از یک سارق حرفه‌ای نیست، چون که نواقص امنیتی را نمایان می‌کند و می‌توان برای رفع آنها کوشید.

به همین خاطر هم تسلا به هکرها در ازای نشان دادن آسیب پذیری‌های نرم افزاری پاداش می‌دهد.

کمپانی‌ها با این روش می‌توانند پیش از آن که دیر شود با در معرض آزمایش قرار دادن سیستم‌های خود زیر دست هزاران کارشناس آماتور و حرفه‌ای، از نواقص نرم افزاری سیستم‌های خود آگاه شوند.

نخستین مسابقه "عیب یابی" توسط کمپانی "نت اسکیپ"(Netscape) در سال ۱۹۹۵ برگزار شد.

طی زمان، این کار ترویج یافت و هکرهای کلاه سفید به گزارش آسیب پذیری‌های نرم افزاری به کمپانی‌های بزرگ ادامه می‌دهند.

کنفرانس‌هایی مانند "DefCon" هم برای آموزش شرکت‌های نرم افزاری در خصوص نیاز به برگزاری چنین برنامه‌هایی برگزار شدند و خیلی زود شرکت‌ها آغاز به این کار کردند.

کمپانی موزیلا فایرفاکس در سال ۲۰۰۴ مبلغ ۵۰۰ دلار به هکرهای کلاه سفید پیشنهاد داد تا نواقص امنیتی این مرورگر را پیدا کنند.

کمپانی اپل هم در سال ۲۰۰۷ برای شناسایی آسیب پذیری‌های امنیتی در سیستم عامل macOS X فراخوان داد.

در سال ۲۰۱۰ هم گوگل چنین برنامه‌ای را برای رفع ایرادات برنامه‌های کاربردی وب و فیسبوک با پاداش حداقلی ۵۰۰ دلار و بدون محدودیت برگزار کرد. این برنامه همچنان ادامه دارد و تاکنون گوگل بیش از ۲ میلیون دلار به هکرهای کلاه سفید پرداخت کرده است.

در این بین تسلا خیلی سخاوتمندانه عمل می‌کند. این کمپانی تا به حال صدها هزار دلار به هکرها پرداخت کرده است و حالا هم جایزه را یک خودروی تسلا مدل ۳ تعیین کرده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar