وانت دوکابین پژو ۵۰۵ به حراج گذاشته میشود

شنبه 27 شهریور 00 ساعت 16:51
وانت دوکابین پژو 505 به حراج گذاشته میشود

۵۰۵ نام محصولی از پژو است که در فاصله سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۷ در بازارهای مختلف شامل اروپا، اندونزی، آرژانتین و چین ارائه شد.

طراحی این خودرو بطور مشترک توسط پژو و پینین فارینا انجام شد و شامل کلاس های مختلفی بود که از جمله می توان به سدان، استیشن، کوپه و حتی کابریولت اشاره کرد که البته برخی از آنها فقط در حد نسخه اولیه توسعه یافت.

پژو 505 دوکابین

هم اکنون و برای باردیگر پژو ۵۰۵ تیتر رسانه های خودرویی شده اما نه برای تولید مجدد بلکه به علت معرفی یک نمونه کمیاب آن جهت ورود به حراج!

پژو ۵۰۵ دوکابین پیکاپ یک نمونه اولیه است که در سال ۱۹۸۵ تولید شده زیرا در دهه ۸۰ تصمیمی برای ورود این مدل به خط تولید انبوه وجود داشت که در نهایت پس از تولید ۶ مدل آزمایشی، متوقف شد.

در قسمت پیشرانه این مدل از نمونه ۲.۵ لیتری دیزل استفاده شد که متاسفانه اطلاعاتی در رابطه با نوع تنفس آن در دسترس نیست. اما با مطالعه در سوابق آن زمان کمپانی پژو برای تپنده ۲.۵ لیتری به ۳ نتیجه ثبت شده می رسیم که شامل نمونه های تنفس طبیعی، توربو و توربو به علاوه اینترکولر می شود. میزان خروجی این پیشرانه ها از ۷۵ تا ۱۱۰ اسب بخار متغیر بود.

پژو 505 دوکابین

قدرت موتور توسط یک جعبه دنده ۴ سرعته به محور جلو انتقال می یافت.

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که پژو ۵۰۵ در نمونه های تولید دهه ۸۰ دارای یک آپشن ۶ سیلندر ۲.۸ لیتری بود که همین پیشرانه در توسعه خودروی معروف دلورین دی ام سی-۱۲ مورد استفاده قرار گرفت.

مای داخل پژو 505 دوکابین

قیمت پایه درنظر گرفته شده برای این پژو حدود ۲۴ هزار دلار است و پیش بینی می شود در حراج تا ۳۵ هزار دلار هم بالا برود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar