پرفروش ترین خودروهای اروپا / مرداد ۱۴۰۲

سه شنبه 10 مرداد 02 ساعت 14:24
پرفروش ترین خودروهای اروپا / مرداد 1402

تسلا مدل Y در شش ماه اول سال ۲۰۲۳ پرفروش‌ترین ماشین در اروپا شد. آمار موسسه تحقیقاتی جیتو داینامیکز نشان می‌دهد که فروش شاسی‌بلند الکتریکی تسلا نسبت به شش ماه اول سال گذشته بیشتر از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

تسلا در شش ماه اول سال جاری میلادی ۱۲۶ هزار و ۵۶۵ دستگاه مدل Y در اروپا فروخت. این ماشین در بسیاری از کشورها از جمله دانمارک، هلند و نروژ پرفروش‌ترین بود. به گفته کارشناسان جیتو، آغاز فعالیت کارخانه تسلا در اروپا و تخفیف‌های وسوسه‌انگیز کارخانه از دلایل اصلی فروش بالای این ماشین است.

پس از تسلا مدل Y، داچیا ساندرو (۱۲۳ هزار و ۴۰۸ دستگاه)، فولکس‌واگن تی-راک (۱۱۱ هزار و ۶۹۲ دستگاه)، پژو ۲۰۸ (۱۰۵ هزار و ۶۹۹ دستگاه) و اپل کورسا (۱۰۵ هزار و ۶۳۷ دستگاه) خودروهای پرفروش اروپا در شش ماه اول سال ۲۰۲۳ بودند.

محاسبات جیتو داینامیکز نشان می‌دهد که در شش ماه اول سال ۲۰۲۳ در مجموع شش میلیون و ۵۶۰ هزار دستگاه ماشین در ۲۸ بازار در اروپا فروخته شده است. این بیشترین تعداد فروش از آغاز شروع همه‌گیری ویروس کرونا است، اما از آمار سال قبل از کرونا یک میلیون و ۸۶۰ هزار دستگاه کمتر است.

کارشناسان این موسسه می‌گویند بازگشت فروش به دوران پیش از کرونا مشکل است، چون ماشین‌های الکتریکی که به بازار آمده‌اند قیمت بالایی دارند و سبک زندگی مردم هم بعد از کرونا تغییر کرده است. مشکلات اقتصادی یکی دو سال گذشته هم باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است.

در آمار جیتو داینامیکز، فولکس‌واگن پرفروش‌ترین خودروساز در شش ماه اول سال ۲۰۲۳ بود. این کارخانه در این مدت بیش از ۶۹۴ هزار دستگاه ماشین فروخت. تویوتا، آئودی، پژو و مرسدس-بنز در رتبه دوم تا پنجم قرار دارند.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar