پشت فرمان مرسدس آ ام گ GT 63 S تا بالای ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت + ویدیو

سه شنبه 4 دی 97 ساعت 12:45
پشت فرمان مرسدس آ ام گ GT 63 S تا بالای 300 کیلومتر بر ساعت + ویدیو

به جز پیست‌ها و برخی بخش‌های بدون محدودیت سرعت اتوبان‌های آلمان، مکان‌های زیاد دیگری روی کره زمین وجود ندارند که شما بتوانید بدون تخطی از قانون، توانایی‌های یک خودروی پرفورمنس را به چالش بکشید. البته شاید بتوان باند یک فرودگاه را هم بتوان برای آزمایش سخت یک خودروی بسیار قدرتمند، مانند مرسدس آ ام گ GT 63 S استفاده کرد.

کانال یوتیوب مجله اتومبیل رانی فرصت این کار را داشته و نسخه قدرتمند این خودروی کوپه ۴ در را در یکی از باندهای خالی فرودگاهی موگادور در مراکش آزمایش کرده است. مرسدس بنز با طراحی این خودرو نه تنها از نظر شتاب صفر تا صد چیزی در برابر پورشه پانامرا کم نیاورده، بلکه حداکثر سرعتی بالای ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز دارد.

وقتی این نکات را در نظر می‌گیرید که با یک سدان بزرگ تقریباً ۲ تنی سروکار دارید که می‌تواند چهار سرنشین را در نهایت آسایش و لاکچری داخل خود جای دهد، قیمت پایه ۱۵۹ هزار دلاری مرسدس آ ام گ GT 63 S برای شما منطقی به نظر خواهد رسید. این خودرو اخیراً توانسته عنوان سریع‌ترین خودروی ۴ سرنشین دنیا را در پیست نوربورگ رینگ به خود اختصاص بدهد و اگر خبر دارید رکورد زدن در جهنم سبز چقدر کار سخت و دشواری است، باز هم قیمت پایه تعیین شده برای این خودرو منطقی‌تر خواهد شد.

در پایان این تست آمار پرفورمنس خودرو نیز منتشر شده که نشان می‌دهد این سدان ۶۳۰ اسب بخاری صفر تا صد را در ۳.۳۹، صفر تا ۲۰۰ را در ۱۱.۲۵ و صفر تا ۲۵۰ را زیر ۱۹ ثانیه پر می‌کند. این اعداد را قبلاً فقط در ابرخودروها می‌توانستیم ببینیم، جالب این که مرسدس بنز یک مدل قوی‌تر از این خودرو را هم اکنون در دست طراحی دارد.

از سویی دیگر مرسدس آ ام گ اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده بود که قصد دارد پیشرانه کانسپت GT مدل ۲۰۱۷ را وارد خط تولید کند و در این نسخه جدید مرسدس آ ام گ GT 63 S، پیشرانه توربو دوقلوی ۸ سیلندر خورجینی ۴ لیتری در کنار یک موتور الکتریکی در عقب روی هم رفته بالای ۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید خواهند کرد. با توجه به ثبت اسامی G 73، GLS 73 و S73 در ماه فوریه سال جاری میلادی، احتمالاً این مدل جدیدی مرسدس آ ام گ GT 73 نامیده خواهد شد.

منبع ترجمه: Motor 1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar