برنامه ایلان ماسک برای همکاری با مرسدس بنز + تصاویر

بروزرسانی در: چهارشنبه 30 آبان 97 ساعت 18:19
برنامه ایلان ماسک برای همکاری با مرسدس بنز + تصاویر

در کنار طراحی و توسعه مدل‌های سواری جدید، شرکت تسلا قصد دارد یک کامیون کشنده و یک پیکاپ تراک را وارد خانواده محصولات خود کند. تسلا چرا یک ون الکتریکی را نخواهد وارد مجموعه محصولات خود کند؟

اخیراً در توییتر، ایلان ماسک در صحبت با هواداران تسلا اعتراف کرده که یک ون الکتریکی می‌تواند برای شرکت وی گزینه بسیار خوبی باشد. یکی از کاربران توییتر از مدیرعامل تسلا پرسیده که چرا ون‌های خدماتی شرکت الکتریکی نیستند. ماسک در پاسخ گفته:

«شاید جالب باشد ما با دایملر و مرسدس روی یک نسخه الکتریکی ون اسپرینتر کار کنیم. ما قطعاً در این باره با مرسدس صحبت خواهیم کرد.»

البته، خیلی از کاربران توییتر سریعاً در پاسخ به ایلان ماسک سعی کردند به او یادآوری کنند که مرسدس بنز برنامه‌هایی برای ساخت یک ون الکتریکی به نام eSprinter را دارد. نسل جدید ون اسپرینتر در ماه فوریه رونمایی شده و آلمان‌ها همچنین پیش نمایشی از یک نسخه الکتریکی آن را معرفی کردند که قرار است سال ۲۰۱۹ وارد بازار شود. این دو مدل تمام الکتریکی به ترتیب ظرفیت پیمایش برابر با ۱۱۵ و ۱۵۰ کیلومتر دارند.

ظاهراً، ایلان ماسک علاقه‌ای به ون الکتریکی eSprinter ندارد و ترجیح می‌دهد اتاق و شاسی خام این خودرو را از مرسدس بگیرد. بدون وارد شدن به جزئیات بیشتر، ایلان ماسک گفته که برای شرکتی مانند تسلا، همکاری با کمپانی‌هایی مانند مرسدس بنز برای ساخت یک ون الکتریکی، در مقایسه با طراحی و توسعه یک مدل اختصاصی از صفر تا صد بسیار منطقی‌تر است.

برنامه ایلان ماسک برای همکاری با مرسدس بنز + تصاویر

ماسک اعتقاد دارد همکاری بین دو شرکت می‌تواند به خوبی انجام شود و تسلا با دریافت شاسی و اتاق ون اسپرینتر، پیشرانه و سیستم‌های الکتریکی خود را روی آن نصب خواهد کرد. ماسک در یک توییت دیگر در این باره گفته: «یا باید اسپرینتر لخت (بدون باتری، پیشرانه و تجهیزات) را از دایملر بگیریم و خیلی سریع این خودرو را تولید کنیم. یا این که همه چیز را از صفر خودمان شروع کرده و دیرتر این ون الکتریکی را روانه بازار گنیم. در هر حال، تیراژ تولید خیلی متفاوت نمی‌تواند باشد. فعلاً برای تسلا، مدل Y؛ کاشی‌های سقفی خورشیدی، مدل پیکاپ، کامیون کشنده و نهایتاً رودستر در اولویت هستند.»

دایملر هنوز نظری در مورد امکان همکاری با تسلا چیزی نگفته، ولی یکی از سخنگوهای شرکت در مصاحبه با رویترز اعلام کرده که آن‌ها از شنیدن خبر علاقه ماسک به مرسدس بنز اسپرینتر خوشحال هستند.

اگر تسلا و دایملر در این مورد وارد مذاکره شوند، این نخستین همکاری مشترک دو کمپانی خواهد بود. بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴، دایملر تقریباً ۹ درصد سهام تسلا را در اختیار داشت. طی این دوره، تسلا پیشرانه‌های الکتریکی نسل اول خودروهای الکتریکی اسمارت و خودرو مرسدس بنز B-Class Electric Drive را تأمین می‌کرد.

منبع ترجمه: Cars Coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar