ثبت رکورد تسلا مدل ۳ تقویت شده در پیست سوکوبا ژاپن

بروزرسانی در: جمعه 25 بهمن 98 ساعت 16:24
ثبت رکورد تسلا مدل 3 تقویت شده در پیست سوکوبا ژاپن

شرکت Unplugged Performance که به خاطر تیونینگ خودروهای تسلا معروف شده پروژه جدید مدل ۳ خود را برای ثبت رکورد چند روز پیش به پیست سوکوبا در ژاپن ارسال کرده بود. این سدان قدرتمند در پیست مذکور موفق شده رکوردی در سطح برخی از بهترین ابرخودروهای دنیا ثبت کند.

این مدل ۳ تقویت شده توانسته یک دور کامل پیست سوکوبا را در ۱ دقیقه و ۴.۰۷ ثانیه طی کند. برای این که به بزرگی این رکورد پی ببرید باید بگوییم که مک لارن اف وان یک دور کامل پیست مذکور را در ۱ دقیقه و ۴.۰۶ ثانیه و نسل ۹۹۸ پورشه ۹۱۱ جی تی ۳ آن را در ۱ دقیقه و ۴.۸ ثانیه طی کرده‌اند. این زمان وقتی مهم‌تر می‌شود که بدانید راننده‌ای که موفق به ثبت آن شده یک راننده حرفه‌ای فول تایم نبوده و هیچ وقت سابقه رانندگی با یک خودروی تسلا را نداشته است.

ثبت رکورد تسلا مدل 3 تقویت شده در پیست سوکوبا ژاپن

شرکت Unplugged قبل از ارسال مدل ۳ خود به ژاپن برخی تغییرات اساسی روی آن انجام داده بود. این خودرو به تایرهای فوق العاده چسبنده میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ مجهز شده که معمولاً روی خودروهایی مانند شورولت کوروت ZR1 یافت می‌شود. سدان تسلا مدل ۳ مذکور همچنین به مواردی مانند سیستم تعلیق قابل تنظیم، میل موج گیرهای ضخیم‌تر برای کاهش تکان‌های بدنه و ترمزهای سرامیک کربنی مجهز شده است. نهایتاً، این خودرو یک کیت بدنه کامل شامل یک باله بزرگ نصب شده روی در عقب مجهز شده تا نیروی داون فورس بیشتری تولید کند. این شرکت تغییراتی روی پیشرانه الکتریکی انجام نداده است. در بیانیه Unplugged آمده: «در یک خودروی تسلا کار زیادی روی موتور نمی‌توانید انجام بدهید، در واقع این گونه نیست که مثلاً بتوانید یک توربو روی آن نصب کنید.»

ثبت رکورد تسلا مدل 3 تقویت شده در پیست سوکوبا ژاپن

معلوم نیست پک باتری خودرو چگونه توانسته از پس شش دور کامل پیست سوکوبا بربیاید. چیزی که با اطمینان می‌توانیم بگوییم شارژ یک خودروی الکتریکی در یک پیست مسابقه‌ای شاید در ظاهر آسان به نظر برسد، ولی در واقعیت اوضاع بسیار متفاوت است. تنها شارژر موجود در پیست سوکوبا آن روز خراب بوده و خودرو قبل از مسابقه روی یک تریلر به یک ایستگاه شارژ منتقل شده بود.

ثبت رکورد تسلا مدل 3 تقویت شده در پیست سوکوبا ژاپن

شرکت Unplugged می‌گوید با استفاده تایرهای چسبنده‌تر می‌توانید چند ثانیه رکورد این خودرو را بهبود ببخشد، ولی این کار را نخواهد کرد. شرکت می‌خواهد این خودرو مجوز تردد در خیابان را داشته باشد و فعلاً قصدی برای تست دوباره آن در این پیست ندارد. البته این خودرو قرار نیست در گاراژ شرکت بماند و ظاهراً در پیست‌های مختلف دیگری در سراسر دنیا به ثبت رکورد ادامه خواهد داد. در عین حال، شرکت تسلا در حال طراحی و توسعه نسخه‌های پرفورمنس مدل اس است و امید دارد با آن بتواند به سال‌ها سلطه پورشه بر پیست نوربورگ رینگ پایان بدهد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar