پورشه با‌ارزش‌ترین خودروساز اروپا شد

دوشنبه 18 مهر 01 ساعت 09:37
پورشه با‌ارزش‌ترین خودروساز اروپا شد

پورشه از فولکس واگن به‌عنوان با‌ارزش‌ترین خودروساز اروپا سبقت گرفت. طبق اخبار اعلام‌شده روز پنجشنبه، سهام پورشه به ۹۳یورو (۵۶/ ۹۰دلار) افزایش یافت که به این خودروساز ارزشی معادل ۸۵میلیارد یورو معادل ۷/ ۸۲میلیارد دلار داد. این موضوع باعث شد پورشه از فولکس واگن که ارزشی معادل ۸/ ۷۷میلیارد یورو معادل ۸/ ۷۵میلیارد دلار داشت، پیشی بگیرد.

همچنین مرسدس سومین برند اروپایی با ارزش ۲/ ۵۷میلیارد یورو معادل ۷۰/ ۵۵دلار  بوده و پس از آن، بی‌ام‌و و استلانتیس به ترتیب با ۵/ ۴۷میلیارد دلار و ۷/ ۳۹میلیارد یورو در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

در روز نخست ورود پورشه به بورس آلمان، این خودروساز ارزش‌گذاری معادل  ۷۵میلیارد یورو (۰۳/ ۷۳میلیارد دلار) را تجربه کرد و سهام آن با قیمت ۵۰/ ۸۲یورو (۳۴/ ۸۰دلار) بسته شد. ارزش سهام این خودروساز در اوایل هفته جاری به ۸۱یورو (۸۸/ ۷۸دلار) کاهش یافت اما پس از آن روندی افزایشی را تجربه کرده و روز پنجشنبه به ۹۳یورو برای هر سهم رسید.

با توجه به اینکه ارزش سهام دائما در حال افزایش و کاهش است،  این احتمال وجود دارد که فولکس واگن بتواند در آینده دوباره پیشتازی کند. با این حال، پورشه یک برند باقدرت است که همواره پاسخگوی نیاز مشتریان رده‌بالای خود بوده است.

دنیای اقتصاد

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar