پورشه تایکان GTS اسپرت توریسمو ۲۰۲۲ یکی از جذابترین استیشنهای برقی

بروزرسانی در: شنبه 6 آذر 00 ساعت 02:00
پورشه تایکان GTS اسپرت توریسمو 2022 یکی از جذابترین استیشنهای برقی

نسخه های GTS پورشه بسیار جذاب هستند و تایکان GTS آن هم از نوع استیشن از این قاعده مستثنی نیست، پورشه تایکان GTS  تمرکز بیشتری روی هندلینگ و کیفیت سواری به جای قدرت دارد گرچه که قدرت خوبی نیز دارند. برای این منظورسیستم تعلیق دارای تنظیمات و درجه بندی خاصی می باشد که مختص نسخه GTS است که منجر به بهبود در واکنشها نسبت به فرمان و همینطور چسبندگی بیشتر به جاده می شود.

سیستم تعلیق بادی تطبیقی، مدیریت سیستم تعلیق فعال، Porsche Torque Vectoring Plus و بسته Sport Chrono همگی در تایکان استیشن واگن GTS وجود دارند.ترمزهای جلو دارای روتورهای ۳۹۰ میلی‌متری هستند که این میزان در ۴S به میزان ۳۶۰ میلی‌متر است، اگرچه کالیپرها و روتورهای عقب نیز جابجا می‌شوند. همچنین می‌توانید ترمزهای پوشش‌دار سطحی را که دارای پوشش کاربید تنگستن هستند یا ترمزهای کامپوزیت سرامیکی ارتقا دهید.

پورشه تایکان GTS اسپرت توریسمو 2022

پورشه GTS Sport Turismo جدید مزیت هندلینگ بیشتری نسبت به سایر نسخه های تایکان دارد، زیرا از افزایش ارتفاع سواری ۲۰ میلی‌متری نسبت به سدان برخوردار نیست. همچنین فاقد روکش قوس چرخ است. به همین دلیل است که GTS به جای یک کراس توریزمو، یک اسپرت توریزمو است. همچنین به همین دلیل است که، مسلماً، بسیار شیک‌تر به نظر می‌رسد، به خصوص در رنگ قرمز جذاب Carmine که به عنوان رنگ‌های اصلی پورشه برای مدل‌های GTS عمل می‌کند و میتوانید در تصویر زیر مشاهده فرمایید.

پورشه تایکان GTS اسپرت توریسمو 2022

در مورد عملکرد و مشخصات پیشرانه، تفاوت تایکان با نسخه‌های GTS سایر مدل‌ها در اینجاست که به طور معمول مدلهای معمولی از لحاظ پرفورمنس بیشتر نزدیک به مدل S هستند و کمی تفاوت در اسب بخار دارند ولی نسخه GTS توریسمو چیزی در حدود ۵۹۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که چیزی حدودا ۱۳۰ اسب بخار بیشتر از نسخه ۴S قدرت دارد.

باتری GTS توریسمو با Turbo و Turbo S مشترک است، باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی "Performance Battery Plus" که دارای ۸۰۰ ولت است. پورشه می گوید با قابلیت شارژ سریع تا ۲۷۰ کیلووات، می تواند از ۵ تا ۸۰ درصد در ۲۲.۵ دقیقه شارژ شود. تخمین های برد متعاقبا اعلام خواهند شد، اما با توجه به باتری، به نظر می رسد حداقل کمی بهتر از ۳۴۱ کیلومتر نمونه توربو باشد.

از نظر ظاهری، مانند سایر مدل‌های GTS، دوخت جذابی از تریم مشکی در همه جا وجود دارد، از جمله روکش مشکی منحصر به فرد برای چرخ‌های ۲۰ اینچی Taycan Turbo S Aero Design. حتی چراغ های جلو LED نیز مشکی رنگ شده اند. علاوه بر این، پکیج طراحی اسپرت تایکان به رنگ مشکی براق، معمولاً یک گزینه ۶۰۴۰ دلاری است که نمای جلویی منحصر به فرد، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر عقب را اضافه می‌کند.

رینگ پورشه تایکان GTS اسپرت توریسمو 2022

 

فضای داخلی دارای روکش‌های جیر مانند Race-Tex روی صندلی‌های ۱۸ جهته، داشبورد، کنسول وسط، فرمان و سربرگ است. در مدلهای سفارشی نمای داخلی GTS دارای دوخت های کنتراست قرمز کارمینی (تصویر) یا گچی رنگ در سرتاسر کابین می باشد، همچنین کمربندهای ایمنی همسان و نقش و نگار نام جذاب GTS روی پشت سری ها اضافه می کند. تریم "مات کربن" به کنسول وسط، فرمان و روکش درها اضافه شده است.

نمای داخلی پورشه تایکان GTS اسپرت توریسمو 2022

قیمت تایکان GTS از ۱۳۲۷۵۰ دلار برای سدان تایکان و ۱۳۴۶۵۰ دلار برای اسپرت توریزمو شروع می شود. هر دوی آن‌ها را می‌توان هم‌اکنون با تحویل‌های مورد انتظار در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ سفارش داد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar